T

ticken

Hu, i år måste vi fodra med ensilage. Kan man ta reda på ts-halten själv? Har hört något om micron, men hur? Vi har helsädesensilage, är det någon som kan ge info, mer eller mindre protein än normalt, mm....
Tacksam för all info.
 
Sv: ensilage

Svarar enligt principen bättre sent än aldrig! Sitter nämligen och går igenom ALLA trådar i min jakt på information om ensilage.

http://www.ensilagenytt.se

Gå in under ensilage till hästar och klicka dig vidare via Mer om ts-halter, där beskriver man hur testet med microvågsugnen går till!

/JES
som föredrar att skicka in mitt grovfoder för analys men vi är ju alla olika...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag hamnade i en INTÄRNÄTT-diskussion på en annan (amerikansk) sajt om faran med att ge hästar hela äpplen och morötter! Tydligen kan...
2
Svar
33
· Visningar
2 833
Senast: Roheryn
·
Träning Hej! Var kan jag hitta info om igångsättning sv häst som stått av olika anledningar? Vill gärna ha ett schema för träning där hästen...
Svar
13
· Visningar
1 387
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok Eller Deppmaten. Ja ni hör, jag har förmodligen förläst mig på flåshurtig populärvetenskap men jag har heller inget att förlora. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Brassneck
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 663
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp