Envis huvudvärk!

Jaxonmaxon

Trådstartare
Jag har sen.. vi kan säga runt årssikftet haft huvudvärk, i varierande styrka. Först var jag till läkare som tyckte lindrig bihåleinflammation och jag fick pronaxen och 1 grams alvedon samt cortisonnässpray.
Och jo en blandning av Pronaxen o alvedon gjorde det bättre och det var nästan helt bra, så fort jag slutade så var det tillbaka.

Jag kan "leva" med att det gör lite ont, men när det blir rejält så kan jag inte jobba, defintivit inte rida och bör inte köra bil.. jag blir rätt... förvirrad eller borta känns lite för starka ord men nåt åt det hållet, jag är helt enkelt inte uppmärksam.

Jag har haft lite låsningar i rygg osv så när det blev ordentligt sist så for jag till en naprapat och han masserade lite o sen bröt å bände så det bara knastrade :O Kände mig duktigt överkörd ( mer överkörd än jag brukar känna mig dagen efter en sådan behandling)

har varit till läkare som tyckte fortsätt med alvedon o ipren och jag har sagt att det tar jag minst en gång per dag (och hur nyttigt är det lixom?!)
Har gjort en skallröntgen å fick provsvar i torsdags där det stod att allt var ok, hör av dig om du har några funderingar.

Ska kanske tillägga att i torsdags morse vaknade jag med rejäl huvudvärk men tog tabletter och kladdade på linnex över rygg och nacke och tänkte att förhopnningsvis så ger det sig.
Det gjorde det inte så fick en ny tid hos kotis och efter det har jag typ fått mer ont, eller huvudvärken är densamma men nu värker nacken?! och övre delen av ryggen.

Tänkte jobba idag men vaknade med dundrandes huvud och var kanske lite ynklig så jag bara grät och sambon tröstade så gott han kunde.

Jag pallar verkligen inte att ha det såhär, Jag har inte ridit sen i onsdags, för jag är inte alls i skick för att rida!

Hur fasen får man nån hjälp?!

(Förlåt om det blev snurrigt, ligger med vetekudde under nacke och ispåse halvt över ögonen och hjärnan är väl lite lätt off)
 
Sv: Envis huvudvärk!

kollat jarn? min fd huskamrat hade huvudvark i over en manad pga lagt jarn. Stress annars?
 
Sv: Envis huvudvärk!

Tog prover när jag sist var där , typ två tre veckor sen och jag harcdå inte fått höra att jag har brist på nåt... :s

Och stress, jag stressar just inget nuförtiden, förrr var det mkt tills jag insåg att det inte var hållbart...
 
Sv: Envis huvudvärk!

Har du pratat med kotis om dina problem?
Min första spontana tanke var migrän eller kanske någon nerv i kläm.

De gånger jag åker på migrän så försvinner hela världen och jag blir sängliggades tills det gått över, värken går då ända ner i nacken.

Annars kan jag tycka att eftersom du fått mer ont i rygg/nacke efter att du knackat så borde det ligga i kotorna. Det kan ligga någon nerv i kläm och det kan ju påverka dagsformen i och med hur pass det rört sig under natten - om du förstår vad jag menar?

Nu medan jag skriver så kom tanken upp om spänningshuvudvärk. Efter att du knackat så kanske du spänner dig på ett helt annat sätt?
 
Sv: Envis huvudvärk!

Är du förkyld? Har du några sådana symptom a la snorig, halsont, svettningar/fryser/feber? Andningen ok?

Har man kollat upp din rygg etc ordentligt?

Det enda du kan göra är att be läkare om hjälp tror jag. Kan inte vårdcentralen hjälpa dig får du söka dig vidare.
Om du tror det ev kan komma från rygg/nacke etc kan du försöka få tag i ortoped eller sjukgymnast. Ev måste du ha remiss till Ortoped. Det vet jag inte. Men Ortoped kan ju kolla att du är ok i nacke/rygg etc och ev remittera dig vidare.

Jag har ont i skallen som bara den nu och har haft sista tiden. Vet hur vidrigt det är.
Mitt kommer bla från spända nackmuskler/käkmuskler pga skada där. Men också förmodligen lågt järnvärde och infektioner. Var och gjorde prover idag och får svar sen.
Förut när jag hade så var det Mykoplasma-lunginflammation.
Jag har då så klart andra symptom a la feber, hosta etc.

Personligen går jag hellre till kiropraktor än naprapat. Den jag går till nu är både naprapat och sjukgymnast. Fick nyligen behandling av en annan duktig kiropraktor som min veterinär hade med sig. Jag var desperat av värk och han tog med sig bänk. Så både hästar och människor fick vård. Mkt uppskattat!
Då lättade huvudvärken rejält ett tag! Tills jag blev sjuk, fick ligga still och då blev kass i kroppen igen.

Har du stelheter och inte är akut skadad brukar rörelse vara bra! Ridning är mitt bot mot min whiplash de låsningar jag annars får.
 
Sv: Envis huvudvärk!

Har inte pratat med naprapaten sen sist jag var där så han vet inte att jag upplever det som värre nu efter... borde väl iof ringa men vet inte ifall jag vill gå dit igen heller :S
 
Sv: Envis huvudvärk!

Heh, jag är ständigt förkyld, året om och varit sen jag var tonåring. Det är bara en fråga om mer eller mindre.

Kollat upp ryggen ordentligt, njaa inte mer än röntgat dom ggr man antingen flygit av eller den gången ja krockade, men då hittades inget knas.

Strax innan 5 i em så ringde en annan läkare upp från VC och han verkade då iaf inse att det var problem, så han skulle skriva ut nåt annat så jag iaf kan leva sen hoppas jag att "utredningen" ändå fortsätter :S

Vad är skillnaden på en naprapat å en kiropraktor?!

Jag brukar anlita en snubbe till mina hästar (lite halvudda typ) som håller på med nå berörningsjox, typ som att han kan "skicka" energi å bla bla samt att han sätter nålar (alltså på människor) kanske skulle vara värt att prova nåt sånt.. eller iaf höra ifall han tror han kan hjälpa...

Jo att röra sig håller jag med om är bra, men när man har hästar som man verkligen måste vara helt fokuserad och uppmärksam på så blir det inge bra när jag inte är helt hundra... dom få ggr jag kört bil är otroligt obehagliga... lyset är tänt men det är ingen hemma sas... :S
 
Sv: Envis huvudvärk!

Om jag slarvar och dessutom inte går till min sjukgymnast (som gör hela kalaset) så blir det VÄRRE efter att jag varit där. Då måste jag gå dit 1 g/vecka (jag hade föredragit typ var tredje dag :D) kanske 2-3 gånger på raken.

Känns faktiskt ganska rimligt. Har man vant sig vid låsningarna en längre tid och blivit väldigt spänd så blir man inte botad på ett besök (får alltid egna stretchövningar att göra själv hemma) bara sådär. Kroppen (musklerna) vill dra tillbaka till det vanliga, spända läget och skapa nya låsningar och det gör ONT. Iaf på mig. Men på en vecka hinner det inte komma alls lika mycket tillbaka - man blir korrigerad igen och ännum indre kommer tillbaka till nästa vecka osv.

Tänk som med hästen, inte skulle du låta bli att göra ett återbesök om hästen visade sig ha mycket mer problem en gång? Utan snarare följa upp tills dess att den är stabilt bra.
 
Sv: Envis huvudvärk!

Jo allra första gången någonsin jag var till nån som bröt tillmig så var jag överkörd flera ggr om, sen har jag aldrig blivit särskilt påverkad, visst man är ju öm men det är max en dag och definitivt inte flera dagar och såhär mkt så jag tror inte att det är det.

lite kl.

Fick prova en annan medicin idag, sumatriptan Bluefish , sj så fick jag två av dom mkt ovanlig biverkningarna, typ tryck över bröstet samt värk/stel nacke, men lyckades somna och sen var det som innan jag tagit tabletten igen...

Imorgon blir det intressant, jag ska nämligen försöka jobba.. tur sambon jobbar på samma ställe så jag slipper köra bil iaf :O
 
Sv: Envis huvudvärk!

Jag vaknar ofta med huvudvärk, och jag hackar tänder på nätterna. Som en bäver typ!
Tryck och känn runt käkmusklerna och se om du hittar några punkter som ilar som tandvärk ungefär, isåfall har du hittat en ganska bra förklaring.
 
Sv: Envis huvudvärk!

För något år sedan hade jag jättemycket problem med huvudvärk, det visade sig vara muskelspänningar i nacken (efter en ridolycka) som gav mig spänningshuvudvärk. Min läkare kände på lite olika punkter när jag var där för att fastställa det, din läkare har säkert redan uteslutit det? Men om hen inte gjort det är det värt att kolla upp. Fick remiss och hjälp av sjukgymnast. :)
 
Sv: Envis huvudvärk!

Ta inte sumatriptan eller andra triptaner. De är mot migrän och det du beskriver låter inte alls som migrän.
 
Sv: Envis huvudvärk!

Ne harinte tagit nån fler sådan,

Var till läkare idag och dom rekommenderar maxdos alvedon och maxdos pronaxen, dagligen. Det är många tabletter :s känns verkligen som att man får hjälp... Eller inte...
 
Sv: Envis huvudvärk!

Vet hur du känner dig. Gick ett år med migrän innan jag fick någon som helst hjälp från läkaren, och då var jag där ofta för jag hade så jälva ont. Men som sagt efter ett år och en tur till akuten (visste vid det tillfället inte vad jag skulle ta vägen, bara att jag behövde hjälp) så fick min läkare upp ögonen och hjälpte mig (akutläkaren kontaktade nämligen honom och talade om att så här får det inte gå till).

Jag fick då prova akepuktur 1 gång i veckan i ett halvår med resultat under tiden som jag behandlades. Så det kanske kan vara något att prova?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 133
Kropp & Själ Hur botar man väldig ryggvärk? Har väl lite allmänt ont till och från i både skuldror och ländrygg men inget jag inte kan hantera...
Svar
11
· Visningar
886
Senast: Modest
·
Kropp & Själ Någon som kan bolla lite? Borde man kolla upp det eller kan det vara så enkelt som spänningshuvudvärk? Migrän? Börjar alltid med värk i...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: mandalaki
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 804
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp