Bukefalos 28 år!

Er bästa riskokare!

Tilly_85

Trådstartare
Har ni en sån i ert kök? Någon kanske har flera? ^^ kikar själv på en Hamilton Beach, mest för att den verkar vara en ok (stor) storlek och har en del användbara funktioner. Men jag kanske har missat något i min googling. Här är ju en del som är intresserade av matlagning härinne på forumet så hoppas någon av er har goda råd att ge ☺️👌🍚🍙
 
Vilken typ ska du ha? Persiskt ris eller "vanligt" sydostasiatiskt?
Jag hade helst velat använda den till det mesta av ris och rätter från flera kök men har inte tänkt på att det kanske är olika krav på funktionalitet då? Alltså, känner mig lite luddig men jag menar funktioner utöver de olika inställningarna som finns på riskokaren ^^
 
Senast ändrad:
Jag hade helst velat använda den till det mesta av ris och rätter från flera kök men har inte tänkt på att det kanske är olika krav på funktionalitet då? Alltså, känner mig lite luddig men jag menar funktioner utöver de olika inställningarna som finns på riskokaren ^^

Man kan inte göra persiskt ris med knaprig skorpa om man inte har en riskokare med botten för just det. :d

Ska man "bara" ha luftigt, välkokt ris kan man använda båda typerna till alla sorters av ris. De man hittar i svenska butiker har så gott som aldrig botten för att grilla skorpa.
 
Man kan inte göra persiskt ris med knaprig skorpa om man inte har en riskokare med botten för just det. :d

Ska man "bara" ha luftigt, välkokt ris kan man använda båda typerna till alla sorters av ris. De man hittar i svenska butiker har så gott som aldrig botten för att grilla skorpa.
Ah, jag förstår. Kollade på den som @Acer tipsade om tror den har en sådan funktion. Kanske får bli en sån (dock osäker på om jag kan få den till Norge) för så vill jag kunna göra 😁 är någon koreanska rätter som också har "bränt" ris i botten, så gott! 👌
 

Liknande trådar

Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 913
Senast: Elektron
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 638
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp