Era bästa och sämsta köp?

Sv: Era bästa och sämsta köp?

Sämsta: Eksemtäcke från Lillhästen
Flughuvan i lyckra hos Hööks båda gick sönder samma dag och var på tok för stora.

Bästa: Boetts eksemartiklar samt mina hästar :p ;)
Beg loksele tranemo kanon i läder!!

Bästa köp: min nya hästtransport i glasfiber från STEMA, helt perfekt för min häst som tidigare varit lite svårlastad. Jätterymlig, tror den är 240 i takhöjd! :banana:

Sämsta köp: en dressyr sadel från HÖÖKS, där lädret spricker.

suisyola skrev:
sämsta-ett "goldenstripe" täcke från hööks,blev konstigt format i tvätten och var allmänt dåligt..

bästa köp förutom min sadel..hmm...ett hansbo kombitäcke för 200:-

Golden Stripe ska väl kemtvättas?? :angel: ..... så det kanske inte är så konstigt om det blev som det blev

Bästa: Det var nog mina graninge dressyrstölar i läder...sjuuuukt sköna :love:

Sämsta:Ett par crw ridvantar som var dyra men som gick sönder efter en vecka...

Sämsta köp är nog sveatäckena som jag köpte förra hösten.
Två av dom trådar sig i kantbanden så jag inte längre vågar ha dem.
Det tredje som var av annan modell har släppt i sömmarna på flera ställen...Aldrig mer svea, och jag som trodde det av bra kvalitet!
Nej tacka vet jag Rambo!

Bästa köp är definitvit min Guy Chanel flatback :love: :love: :love:

bästa köpet hoppas jag blir torsion sadeln. har inte haft den så länge än men väntar mig att det ska vara en bra affär.

sämsta köpet får nog vara två event-vintertäcken som vi köpte till två pållar. det ena var alldeles förs stort, vet inte varför vi inte såg det först :confused: , och det andra satt inte direkt bra.. fodret gled bak och hela täcket gled bak.

Sämsta köp: Ett par stigläder från B***es som töjdes mer, och mer, och mer, och mer... Jag fick korta upp stigbyglarna 2 hål på EN ridtur - så mycket töjdes de! Samt ett träns från H**ks som sprack i en söm efter några veckors användning.

Bästa köp: Min Lewa-sadel var ett bra köp, även om den inte passar på nuvarande hästen.

Har gjort många riktigt bra respektive dåliga köp, men ett urval:

Bästa:
*Mina Ariat-stövlar som jag köpte nya på ebay till ett bra pris.
*Horseware Rambo-täcket, dyrt, men har hängt med länge. Aldrig något skav.
*FAL-täckena. Se ovan.
*Börjes regntäcken MacPro, billiga och förvånansvärt bra.
*Equipe-sadel, dyr men fantstiskt skön.
*Elisabeth Greenwood sammetschabrak som är inne på tredje hästen, och fortfarande ser tillräckligt snyggt ut för att ha till tävling.
*Pikeur -byxor. Hållbara, snygga och sköna.

Sämsta:
*En hubertus-sadel för länge sedan som jag aldrig gillade, undrar varför jag köpte den. Ful var den dessutom. :crazy:
*MH-byxor. Gick snabbt sönder och var inte speciellt snygga heller.
*Shires-täcke samt Svea-täcke. Usel passform och för tunga täcken som gav hästarna skav.

Bästa köpen är bl.a.

-Mina beiga pikeurridbyxor jag köpte på rea på scandinavium i våras.
Gav en tredjedel av nypriset, dvs. 400:-. Nackdelen är väll färgen då,
det fanns tyvärr bara ljust beiga (champagnefärgade) och vita kvar. :smirk: Men dom är fina när dom är rena i alla fall :p.
Har hållt väldigt bra, och är supersköna. Slår alla andra ridbyxor jag haft hittills.

-Mina Blundstone jodphursskor med stålhätta :bow:
Supersköna, även fast dom är lite "stela" första veckan.
Men sedan är dom helt outstanding, sköna, sitter som gjutna,
enkla att ta på sig, verkar stå emot det mesta. :D

-Några av mina schabrak jag har. Det finaste är mitt Mia´s schabrak.
Det ligger jättebra under sadeln, blir väldigt fräscht och håller formen
efter flera tvättar. Klart det finaste jag har! Men jag gillar också mitt schabrak från Gekås, som kostade 139:- (tror jag, att jag gav för det.) Det ser ut som typ en kopia av Equilineschabraken. Tycker även att Horze schabrak (tror dom kostar 129:- el. liknande nu, men dom har kostat 89:-), jag tycker dom är väldigt prisvärda!

-Mina Roeckl handskar är det underbaraste jag haft på mina händer. :bow: Dom är helt super att rida med!

Sämsta köpen:
-Har haft två par ridbyxor från Mountain Horse och de gick båda sönder efter ca en veckas anvädning. Aldrig mer Mountain Horse :devil: (!) säger jag bara.. Med ev. undantag för skorna och handskarna. Stövlarna kan jag inte uttala mig om... Men dom byxorna, som dessutom säkert kostade 500-600 spänn per par, var verkligen skitkassa!

Har gjort många bra inköp faktiskt! Men något som verkar bra o som va väldigt billigt är ett duvblått vattentätt ländtäcke från Ullared (det är faktiskt riktigt snyggt!), kostade 90 kr och har jättebra passform o har hållit hästen torr hittills!

Annars är jag mkt nöjd med min sadel (Frank Baines), tränsen från FB och M&N, täckena från Mia's, Horseware Rambo & Rhino & JW, shabrak från JW, Mia's, Equiline, Hansbo & Eskadron, alla Eskadron & Veredus skydd m.m.

Sämsta köp är nog ett termotäcke från Norton (rätt okänt märke va?) köpt på Scandinavium, det va rea på det iaf men det har kass passform, så det ligger hemma i förrådet så får man väl se om det kanske kan passa på nån annan häst. Annars är inte min häst på ngt sätt svår att hitta passande täcken till....

Svarar igen! :angel:

Sämsta köp är fortfarande regntäcket jag nämnde. DEt bästa köpet är också ett regntäcke som jag köpte för 1/3 del av ordinarie pris, ett Alpha Horse med tunnt fleecefoder, håller tätt i långvarigt regn och andas bra :) :bow:

Mitt bästa köp måste vara ett Zalditräns med tillhörande tyglar (annorlunda flätning) för 300 spänn...stod nog fel på realappen :o då nypris bör ha varit 1400...Men min dummer gjorde mej av med det när ponnyn såldes :mad:

Sämsta köp är nog ett fleecetäcke från Börjes, efter andra användningen var det sönderslitet runt bogspännet :eek: fleecen hade släppy i sömmarna och hålet hade töjt sej REJÄLT...

*knapplån*

Bästa köpet är nog mina Easy Rider Steel, dom har hängt med sen MH lanserade Steel! Och dom är fortfarande bra att använda!
(Till våren blir det dock ett par nya!)

Sämsta är helt klart mina Dominomanchester från Börjes, dom sprack andra gången jag red i dom. (Eller var det första?)

Min bomlösa sadel är helt klart och utan tvivel det bästa köp jag någonsin gjort.

Sämsta köp.....
Bates caprilli event sadel.... blir det...
Vidaste järnet är för smalt för min häst och den var dessutom inte vidare skön att rida i.

det verkar sammanfattningsvis som att börjes har mkt bra täcken m.m till billiga priser och hööks är mkt dåliga på ridbyxor och täcken....och endå är ju de dyra med sina saker.

mitt sämsta köp:
-allt från hööks typ eftersom man oftst blir lurad att betala äldeles för mycket för samma sak man kan köpa på börjes tex.
som bett.
-men ja har allt köpt en dåligt grej från börjes me...tror jag hehe, ett brunt snyggt träns förvisso men lädret är rätt stelt och nej ingen bara kvalite.
-ett för litet bett...;)
-ett täcke från hööks som jag köpte begagnad tror jag blev lurad där hm...det håller än såänge o kosta ju bara 300 men endå hm.:crazy:

mitt bäst köp:
-MIN HÄST!!!:love:
-mitt underbara Austund träns:love: kosta skjortan men hur mjukt och underbart som helst, det passar dessutom hästen perfekt med:ptill skillnad från mitt andra träns.
-min underbara dressyrsadel billig bra och skön....bra för hästen me som sätter bra muskler i den. + man kan byta järnen i bommen.
-min kommande loksele som inte e köpt än hm...men den ska nog bli ett bra köp.
-de flesta ridbyxor från börjes...har ett par som hållt i hur många år som helst o det bästa av allt...de e skitbilliga=)

Till nordisen:
Bästa M*ler bettet och K*mberly regntäcket (som dock snart är uppnött och jag ej vet vars de finns att köpa....)
Sämsta Alla bomsadlar, har väl köpt 4-5 st som inte har passat vidare bra, han är rätt kraftigtbyggd dock ej fet! och B*cas täckena som var för smala framme ibogen....
Till shettisen
Bästa B*rjes regn och vintertäcke, billiga och mkt bra
Sämsta E*ent regntäcket som släpper igenom mer vatten än ett tesil

Bästa köpet är helt klart e*ent täcket som passar perfekt på min breda islandshäst och släpper aldrig igenom någe vatten. Hennes st*bben träns är också helt underbart!

Sämsta köpet måste vara svindyra county island sadeln som jag köpte, så himla oskön och hemsk! ...och SVINdyr. Det var den enda som passade på hästen, så nu har jag gått över till bomlöst istället.

Bästa:
*Stalltäcke från börjes 200g
*mitt dressyr träns från hööks
*Svetttäcke från börjes, skit bra!

Sämsta:
boot, då jag haldrig använder dom:p bra att ha sak kanske?

Bästa köp: barbackapaden, sidepullet
Sämsta köp: reflexgrej till svansen som inte gick att fästa någonstans, ett regntäcke av ett visst märke..

Jag är nog egentligen rätt nöjd med alla grejjer jag har tror jag :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
3 035
Hästmänniskan Jag håller på att gå under totalt. Jag har ett fantastiskt fint islandssto f -09 som jag köpte när hon var 2 mån gammal. Hon är helt... 2
Svar
21
· Visningar
2 815
Senast: elfi
·
Hästmänniskan Hur klarar hästmänniskor av att sälja sina hästar? Många vänner som tävlar byter hästar som trosor nästan, de tävlar dem och när de inte...
Svar
5
· Visningar
2 031
M
Utrustning Jag har en 2 eller 3 åring på ingång. Behöver lite hjälp med tips på utrustning. Vill ha kvalitée så det får gärna kosta lite mer. Har...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: EmelieR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka