Bukefalos 28 år!

Era drömjobb

alva98

Trådstartare
Om ni fick välja att jobba/sysselsätta er med vad som helst, utan en tanke på ekonomi eller andra begränsningar, vad skulle ni göra då? :D
 
Något med djur som inte är stressigt och slitigt. Tex att vara helt ekonomisk oberoende som bonde och kunna jobba i min egna takt. Eller kunna försörja mig på att ha lite hästar på gården och något litet hundföretag med en tränings hall. Alt som föregående skrev göra ingenting och kunna ägna sig helt åt sina intressen :love:
 
exakt det jag gör fast mer erkänd så jag kunde ta mer betalt och bestämma mer själv

kanske vara lite mer erfaren och ha lite bättre teknik också hehe

men är inte så gammal så det kommer vartefter
 
Naturvård, dvs det jag är utbildad till.
Sen vore det kul att få in avelsintresset också men typ hundavel tycker jag gör sig bättre som fritidsintresse. Men typ planera avel av utrotningshotade arter på djurparker verkar riktigt roligt!
 
Jag har trivts allra bäst inom resebranschen som reseproducent. Var ansvarig för mina reseledare, att sköta ekonomin för mina resor, att resa och undersöka nya framtida resmål, att rekrytera reseledare, att se till att mina kunder var nöjda och glada. Mycket administration, fix och tricks och så resesnack hela dagarna. Mycket roligare än att jobba på 'vanlig' resebyrå där man säljer safaris eller flygbiljetter.
 
Basist i ett band.
Såklart tjänande tillräckligt med pengar för att kunna hålla min häst uppstallad och proffstränad när jag är på turné så att jag under skriv/inspelningsperioder kan tävla. :D
 
Jag har trivts allra bäst inom resebranschen som reseproducent. Var ansvarig för mina reseledare, att sköta ekonomin för mina resor, att resa och undersöka nya framtida resmål, att rekrytera reseledare, att se till att mina kunder var nöjda och glada. Mycket administration, fix och tricks och så resesnack hela dagarna. Mycket roligare än att jobba på 'vanlig' resebyrå där man säljer safaris eller flygbiljetter.
Niphredil beskrev just något som skulle vara lite av ett drömjobb för mig.

Jag vill kombinera min passion för marknadsföring med mitt intresse för turismnäringen. Allra helst skulle jag vilja jobba med destinationsmarknadsföring, för företag som typ Visit Sweden och liknande. Det skulle vara mitt drömjobb.
 
Jag har, lustigt nog och ursprungligen av en ren slump, nog hittat mitt drömyrke i just det jag utbildar mig till: logoped. Sen kan man ju alltid önska en högre lön, lite flexiblare arbetstider och en annan organisation men själva yrket passar mig som handen i handsken.
 
Jag gillar mitt jobb, hade inte velat byta. Jag är psykolog.
Hade dock velat jobba mindre för att få mer tid till andra saker i livet.. Och gärna styrt om så att jag kunnat göra det jag gör idag men fått ha med mina hundar på jobbet. Optimalt :up:
 
Jag gillar verkligen mitt jobb men att syssla med hästavel på heltid hade nog varit rätt najs. :) Annars tycker jag det är kollegorna, närmaste chefen och organisationen som helhet (flextid, utrymme för utveckling, variation i arbetsuppgifterna, lagom press) som gör jobbet och med rätt ingredienser spelar det inte så stor roll exakt vad jag gör, tror jag.
 
Jag gillar verkligen mitt jobb men att syssla med hästavel på heltid hade nog varit rätt najs. :) Annars tycker jag det är kollegorna, närmaste chefen och organisationen som helhet (flextid, utrymme för utveckling, variation i arbetsuppgifterna, lagom press) som gör jobbet och med rätt ingredienser spelar det inte så stor roll exakt vad jag gör, tror jag.
Att jobba med hästavel vore drömmen, ha några ston som spottar ut sig fina gulingar med dressyrstam.
Annars betald hemmafru som arbetar deltid som sjuksyrra/distrikssjuksköterska
 
Drömmarna har gått mot IT-forensik på senare dar då jag håller på och utbildar mig till systemvetare (har haft studieuppehåll ett tag, fortsätter i höst:cool:).

Men skulle vara galet nöjd efter examen så länge jag jobbar inom området jag studerat. Inte helt fel med de höga IT-lönerna heller :D:D:D

Annars något kreativt! Tatuerare eller frisör.
 
Bra tråd!

Jag glömmer ibland bort att jag just nu faktiskt läser utbildningen som jag hoppas och tror kan leda till ett jobb jag tycker är jätteintressant! Jag läser hälsovetenskap och vill arbeta förebyggande för att fetma ska kunna undvikas, ffa hos barn.

Sen har jag, som många andra, en författardröm också.

//r
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
798
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 412
Senast: Bubbla
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 280
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 352
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp