Era drömjobb

Om ni fick välja att jobba/sysselsätta er med vad som helst, utan en tanke på ekonomi eller andra begränsningar, vad skulle ni göra då? :D


Anordna lyxiga eco-resor över hela världen för människor med funktionsnedsättning.

Tillgänglighet. Delaktighet. Handlingskraft. Synlighet.

Perfekt sätt att spendera pengar, få se och uppleva världen, göra en politisk insats, och skaffa värsta feta globala nätverket.
 
Vet inte om jag har något riktigt drömyrke. Ville alltid bli veterinär när jag var liten och jag skulle nog fortfarande säga veterinär om jag fick välja ett yrke, utan begränsningar, som jag skulle vilja jobba med hela livet.

Att vara ekonomiskt oberoende är dock den allra högsta drömmen, dock är det inte något yrke i sig så jag listar det separat.

Ska man se på mer realistiska yrken skulle jag kunna tänka mig att jobba som begravningsrepresentant/transportör.
 
Sälja hästtransporter och lastbilar :p, inte egen firma utan vill bara vara anställd säljare.
Tycker om att snöa in mig på olika märken och deras modeller och tycker om att sälja ^_^.
Har inget intresse för själva bilarna eller motorer dock. Och AVSKYR! husbilar och veteranbilar :p, så är bara häst delen, inredning, funktioner osv som jag är intresserad av :rofl:.
Svårt att slå sig in som ngn utan kontakter dock.

Annars så vill jag köra post :p, tycker om att köra bil i på landet och se mer av landskapet ^_^, nöjes körning är dock ngt heeelt okänt för mig :rofl:.

Fast mest vill jag ha ett fast jobb med en fast inkomst och som inte tråkar ut mig eller sliter onödigt på kropp eller hjärna.
 
Stundtals sjukt tufft arbetsklimat, en usel ledning med en ännu uslare högsta chef samt noll löneutveckling som det ser ut nu.
Jag tycker att min lön i nuläget är ok. Ok, men inte bra.
Sen att vi har ett helt löjligt OB-tillägg är något som stör mig.

Jag trodde jag visste ungefär vad jag gav mig in på för ett antal år sen, men har n insett att det gjorde jag inte alls. :p
De poliser jag känner säger samma sak, de har ett jätte härligt yrke men ledningen är :yuck: och alla starka chefer har blivit utkastade mot folk som inte har ngn koll på hur polisernas arbetsklimat är. Finns knappt några poliser kvar i yttre tjänst nu och bara fler och fler slutar. Så du är inte ensam med hur du känner :).
 
Jag har i princip hela mitt liv drömt om att bli veterinär, men tvingats inse att jag inte klarar av att plugga så mycket som krävs. Håller därför utkik efter andra jobb där man får jobba med djur och människor och hjälpa till med något bra.

Annars drömmer jag mest om att hitta ett jobb som jag kan trivas på och som fungerar både tidsmässigt med hund och ekonomiskt för allt jag behöver för att må bra både psykiskt och fysiskt. (Och yes, planen är att sätta sig och söka jobb senare idag. Ska bara vakna till lite först...)
 
Alltså, det kan inte bli mkt mindre sexigt i form av yrkesval än upphandlingsjurist eller upphandlare - tur att vi är ganska många töntar som gemensamt kan tycka det är kul iaf. ;)
Som svar på ts fråga så har jag mitt realistiska drömjobb som nybliven advokat på en affärsjuridisk advokatbyrå. Jag älskar mitt jobb och min arbetsplats och har en god inkomst, som möjliggör ett boende jag trivs med och en rolig fritid.

Det absoluta drömjobbet vore väl att kombinera mina kunskaper inom juridiken med ett internationellt engagemang, generalsekreterare i FN vore intressant tex. Eller ekonomiskt oberoende författare som kan sitta och dricka en god drink i vacker miljö och knattra ur mig fantastiska formuleringar som skapar både nöje och eftertanke för läsarna.
 
..Att få vara kreativ och jobba med utveckling, med huvudet i allmänhet och med möten med nya personer från olika delar av världen osv... Resa och jobba internationellt är prio one!

Sen att kombinera högklackat och kavaj med ridstövlar och vandringskängor på fritiden känns som den ultimata kombon.. hehe ..

Finally I know exactly where I'm going!! ^^
 
Jag har tänkt vidare i mina drömmar!

Jag vill kombinera det jag gör nu med fler saker!
Dels vill jag gå runt i djurparken och bara hänga. Jag har bland annat pass där jag ska vara en resurs typ, där jag finns där besökare är och connecta med dem och köra lite "spontanguidning" fast inte gå runt utan jag dyker upp och pratar med folk där de är just då typ. Ofta möter jag ju dock samma familjer på flera ställen. Det är otroligt kul och givande och fick jag göra bara det vore jag tokigt lycklig!

Fast det skulle nog bli tråkigt i längden om man jobbade året runt med det, såååå drömmen vore att kombinera det med att hålla föreläsningar och kurser för motiverade människor om etologi och djurvälfärd, gärna med koppling till bevarande och ta upp etiska frågeställningar i det hela.
Och så också kombinera det med olika beteendestudier och beteendeforskning för att öka på välfärden hos djuren. Det är ju ungefär så jag jobbar men att få köra kombinationen över hela året vore underbart! Sista tillägget är att dessutom få åka runt i världen till olika parker i samarbeten för att vidareutveckla djurhållningen för att hela tiden förbättra djurens välfärd.

Där har vi en riktig dröm!
 
Realistiskt
Skulle jag vilja jobba som dietist.

Trivs även super med jobbet jag har idag, kock. Valde dock att stadga mig med häst och sambo redan i gymnasiet så jag läste aldrig vidare.

Rena drömmen
Tillridning och utbildning av hästar. :love:
 
Vårt max-OB är på 60 kr i timmen, och det är vad vi får på jul/nyår/mm.
Helgnatt tror jag är 52, helg eller vanlig natt är 45. Och kväll (efter 22) är 30 kr.

Min lön är 24500:- och det är vad de flesta som jobbat 0-5(kanske 6) år. Dock finns det de med 10 år i tjänst som har samma..

Alltså det är så sjukt bisarrt. Nu jobbar ju jag också inom myndigheten sen två år tillbaka, men som civil, och snubblar in på hela 125:- i timmen (Japp, skulle varit in-LAS:ad vid det här laget men det händer absolut noll och inget, så jag jobbar fortfarande mer än heltid på en timanställning...). Jag minns att en kollega och jag jobbade exakt samma pass (tidsmässigt) på julafton för några år sedan, när hon var i din sits (dvs två år som polis) och jag, 18 år gammal, som vårdbiträde på ett äldreboende. Vi jobbade båda dag, jag åt julmiddag och drack kaffe med glada gamla tanter och hon hade ett rent kaosartat pass som även slutade med en blåtira. Jag hade det dubbla i OB det passet.

Sjukt.

Och ändå sitter jag här och väntar på att göra fystesterna :grin:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej, Jag har sen ett år tillbaka varit sugen på att byta jobb. Sökte därför en tjänst som jag blev intresserad av. Var på intervju och...
2
Svar
33
· Visningar
2 805
Senast: Dorinda
·
Fritid Min man fyller snart 40år. Tanken är att han ska få ett interrailkort så att vi kan tågluffa genom Europa. Vi ska till Belgien och...
Svar
5
· Visningar
329
Senast: VLMF
·
IT & mobiler Min arbetsgivare vill att vi ska börja använda oss av AI i jobbet och har gett oss i uppdrag att utforska ChatGPT. Är det någon här som...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 475
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp