Era hundar

Pekingese 10 åt

Positivt
Självständig, orädd, skäller inte, bryr sig inte om folk, tjurig på ett bra vis, lydig, behändig storlek, fäller ej, kräver noll aktivering och stimulans om jag inte själv vill, otroligt enkel att ha med sig överallt.

Negativt
Usla tänder, lite väl lat ibland. Han är inte kopplad för att jag är rädd att han ska dra utan för att han ska följa med öht :p
 
1511231_10205161719615140_2591372942917741861_n.jpg


Lisa, 4 år schäfer / grand danois

+ Knäpp, busig, lyhörd, matglad, kan vara själv hemma utan problem, vilar inomhus- leker ute, vacker, väder- och underlagstålig, åker bil bra, hyfsat förig, otroligt charmig

- Avskyr hästar, är efter tidigare överfall osäker vid hundmöten, aggressiv mot okända tikar vilket blivit värre efter kastrering, skotträdd, selektiv hörsel ibland vid synligt vilt, tacklande vid glädje
 
Kiro, Australian kelpie kastrerad hane 6 år
+ Mycket gosig
+ Stor personlighet
+ Smidig storlek med sina 16 kg
+ Lätt att hålla slank i hullet

- Hälsan, har råkat ut för flera olyckor och sjukdomar
- Mentaliteten, socialt osäker och kan bitas
- Träningsmässigt mycket ojämn, kan gå som en klocka eller inte vilja göra något alls. Bekväm och tar sällan i max i träningen pga. lite dålig motivation.

Helix, Australian kelpie hane 3,5 år
+ Ser livet som en fest och vill alltid ha kul/träna
+ Mycket enkel i vardagen, socialt trygg
+ Ger alltid max i all träning och tackar aldrig nej till träning. Extremt lättmotiverad.
+ Matvrak
+ Lätt att hålla slank i hullet

- Ljudar vid hög förväntan i träningen
- Slapp i greppet av föremål
- Vaktar mig/resurser mot andra hundar
- På gränsen till stor/tung för min smak med sina 19 kg
- Inte så gosig

Jag vill ha hundar för träning och tävling :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 300
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 526
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 690
Senast: Krumben
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Prognos för rotation/sänkning
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp