Era katters klösträd

Sv: Era katters klösträd

Ett naturligt liv är ett liv som är likt kattens natur som möjligt. Dvs där hästen på ett naturligt sätt får utlopp för sina naturliga behov såsom den är gjord att leva.

En katt som är instängd mot sin vilja - ja. Den har ett sämre liv enligt mig. Om ett inneliv är tillräckligt för katten skulle den inte söka sig ut. Och gör det inte det anser jag inte att en har ett sämre liv inne. :)
 
Sv: Era katters klösträd

Mina katter har varit både inne- och utekatter. Nu när jag flyttade till lägenhet igan så fick de välja: Bo på landet med kattlucka utan mig, eller bo i lägenhet i stan med innätad balkong med mig.

De valde mig! :love:
 
Sv: Era katters klösträd

Du är verkligen ute efter att provocera va? I 2 trådar har du helt utan anledning försökt få oss att förstå att vi inte kan nått om våra djur och du är bättre än alla experter som finns. Inget dåligt självförtroende!
 
Sv: Era katters klösträd

*kl*

Här är våra två större klösmöbler, sen har vi en del små som bara är ett 'gömställe' klösplats och en platta att ligga och sova på

klsvardagsrum.jpg


Pixi sitter på sin vanliga plats med full koll över allt som händer i vardagsrummet och bakom sig där det är fönster och jämt en massa retsamma småfåglar som kan driva katterna till vansinne ;)

klsbrdakk.jpg


Denna har vi i köket och där brukar lillkatten leka king kong och vräka sig upp för hela (den går upp i taket) på en sekund och sen sitter han däruppe och är jättefarlig! Tycker han i alla fall. De har full koll på när lillmatte sitter vid köksbordet och gör läxan eller håller på och målar och när stormatte och husse lagar mat.

Sitter just nu med en myyyycket ynklig liten kattpojke som varit hos veterinären och blivit kastrerad idag så nu duger inga klösmöbler, bara matte.
 
Sv: Era katters klösträd

Köpte mitt på, surprise surprise ;), tyska Ebay. Blev att gå på 700-800 nånting inklusive frakt, kommer inte ihåg exakt.
Har sedan klätt om det, eller ja, häftat på ett nytt tyg ovanpå det riktiga.

Hittade ingen bättre bild än så här just nu:
oliver6juni222.jpg


Katterna tycker så här om det;)
oliver6juni239.jpg
 
Sv: Era katters klösträd

Mitt träd köptes från jago (som reykur länkade till) :D Nu har väl priserna gått upp lite sedan jag köpte mitt så man får räkna med runt 700-800 kr kanske men det är ju avsevärt billigare än om man skulle köpa ett här i sverige :) Jago har lite nya modeller också och den ena har jag siktat in mig på tills nästa år :d Ja just det, jag har gjort om mitt träd också lite grann (bara klippt bort tyget på mittenhuset så att det blev öppet) men på jagos länk så ser du hur modellen ser ut egentligen :)
 
Sv: Era katters klösträd

Ett naturligt liv är ett liv som är likt kattens natur som möjligt. Dvs där hästen på ett naturligt sätt får utlopp för sina naturliga behov såsom den är gjord att leva.

En katt som är instängd mot sin vilja - ja. Den har ett sämre liv enligt mig. Om ett inneliv är tillräckligt för katten skulle den inte söka sig ut. Och gör det inte det anser jag inte att en har ett sämre liv inne. :)

Släpper du ut hästen vind för våg också? Hunden?
 
Sv: Era katters klösträd

Skulle du släppa ut din/dina katter även om du har en mycket hårt trafikerad väg med många tunga fordon som inte bryr sig om djuren överhuvudtaget. Där jag bor skulle jag inte riskera mina katters liv på de sättet, då får de vänta tills jag flyttat till gård innan jag släpper ut dom.
 
Sv: Era katters klösträd

Fortsätt gärna diskutera det som tråden ursprungligen handlade om. Diskussionen utekatt/innekatt har vi ju så många trådar om redan! :idea:

/Erica - moderator
 
Sv: Era katters klösträd

kl

här kommer vårat ^^

15475296.jpg


det bästa som finns med att ha djur är att köpa saker till dom och se att det uppskattas :love:
ska köpa fler klösmöbler :D
 
Sv: Era katters klösträd

Det där trädet har jag kikat på och är grymt sugen på :love: Fast bara en hängpåse :( Våra katter älskar hängpåsarna.
 
Sv: Era katters klösträd

japp, tror den hänger på tork eller nått. nyss tvättat den och man har inte så mycke ställen å hänga dom på då man bor i en liten tvåa och man har tvättat hela sitt klädförråd :p
 
Sv: Era katters klösträd

mina katter älskar plattan som hon högst upp ligger på, för det är utsågad så tyget hänger i mitten. det syns inte. men dom tycker det är otroligt skönt å sova där. bara våran minsting sover i säcken mest :p
 
Sv: Era katters klösträd

Stor eloge till såna som du. Som faktiskt ger katterna ett val. Endast då tycker jag att man kan avgöra vad som faktiskt är bäst för djuret. :bow:
 
Sv: Era katters klösträd

Förklara gärna hur jag gjort det. Jag kan inte minnas alls att jag haft några såna avsikter..? Jag delar bara med mig av mina svar i dessa trådar. Och jag vill återigen påpeka att jag aldrig påstått att alla katter vantrivs av att vara inne. Jag har heller aldrig dömt ngn person här som har innekatter och jag svarar gärna i dina trådar, farcineras av dina personliga katter trots att jag vet att de är innekatter. Jag vill inte minnas att jag ngn gång velat skapa problem i något forum här på buke under alla år. Så då har du missförstått min avsikt med inläggen. :)
 
Sv: Era katters klösträd

Jag svarar dubbelt för att inte bomba tråden. :angel:

Hunden - ja. Jag släpper honom vind för våg. Men med tanke på att han är flockdjur och jag är mån om att hålla en god relation med honom så lämnar han inte tomten annat än om vi är med eller om han vill checka av området. Om han varit problematisk, rymt eller på annat sätt inte fungerat att ha så, så hade jag grundligt försökt gå till botten med vart jag brister som hundägare eller hur miljön brister för hans välmående. För om han har ett behov av att lämna reviret på egen hand undrar jag om det är ngt som saknas honom. Kanske stimuleras han för lite. Kanske är vår relation inte tillräckligt pålitlig. Jag vill inte heller påstå att jag kunnat lösa problemet på egen hand heller utan kanske hade jag tvingats ta hjälp av ngn för att reda ut problemet.

volvo740tjej
Om jag inte bodde kattvänligt hade jag absolut inte skaffat katt. Jag köpte ganska akut hus i slutet av min gymnasietid just för att jag ville skaffa min en till katt och inte ansåg att området där vi bodde lämpade sig för utekatter trots att det inte fanns ngn stor väg i närheten. Och jag skulle heller inte skaffa häst om jag inte visste att jag hade en stor lösdrift att ha den i. Jag tycker inte att omgivningen ska avgöra djurens livslvalite, jag anser att det är omgivningen som avgör om det är lämpligt att ha djur eller ej. Om våra katter velat vara inne så hade vi ju kunnat bo kvar ändå. Men jag räknade inte med att det skulle vara så och min sambo hade också redan en katt som redan var utekatt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 511
Senast: Gimlan
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp