Era katters klösträd

cowgirl81

Trådstartare
Hitta bara gamla trådar så tänkte starta en ny. Tänkte man kunde lägga in bilder på sin katts klösträd. Jag väntar hem ett jättestort klösträd så bilder kommer när jag fått hem och monterat. :) Mvh Hanna
 
Sv: Era katters klösträd

Jodå, klart att jag har :D

23882042.jpg
 
Sv: Era katters klösträd

Mitt kommer från tyskland (jago, han som är känd på Svenska katters diskussionsforum ;))
 
Sv: Era katters klösträd

Köpte mitt innan jago kom med i bilden, men det kommer från hans föregångare Schm...tiger nånting. Leopet tror jag trädet heter. Gissar att det är samma :D
 
Sv: Era katters klösträd

Ett medium och ett pytte
fdxsz021.jpg

Med en gigantisk Boll (kissens namn) i, se det som en bonus ;)
 
Sv: Era katters klösträd

Ett sånt väntar jag hem, hur tycker din/dina katter om det trädet.
 
Sv: Era katters klösträd

Mina katter har inget behov av lådsasträd då de lever ett naturligt liv och har träd överallt på sitt revir.

En favorit: (har också en mycket liggvänlig gren med bra utsikt över infarten)
Evitasep-08.jpg
 
Sv: Era katters klösträd

hade jättegärna haft mina ute, men den ena är jätteskygg för allt och alla och så är de så mycket katter redan som springer vind för våg, och mycket tung trafik. Men den dan jag flyttar ut på landet långt från trafikerade vägar så kommer de få gå ute. :) För jag vet att de vill ut, (går ut i sele)
 
Sv: Era katters klösträd

Man gör det man tror är bäst för sina djur. Så är det ju alltid. Sålänge man tar dem på allvar och om man har en katt som tydligt vill gå ut så tycker jag att man ska placera om den om man inte har möjlighet att lösa det. :) Men en del katter vill ju vara inne.

Vi har en hona som vägrade gå ut. Jag tom försökte locka med henne på sommrarna när man satt utanför och mös men icke. Hon satt i fönstret och tittade ut - och det gjorde hon ofta. Otroligt skygg katt. Inte ens vi kunde hålla på med henne. Hon kunde med att ligga i fotänden på morgonen när bara jag låg i sängen men man fick inte lyfta henne eller bli speciellt närgången. Rädd för alla ljud, otroligt stressad vid besök och sambon sa när vi träffades att jag kunde få den där dumma katten. :D Rädd för allt levande, hastiga rörelser, ljud etc.

1 år senare flyttade vi till hus/stuga på landet och vid transporten dit hade vi ingen bur så vi släppte ut henne direkt ur bilen utan att först ta in henne i huset. Hon levde i skogen hela den sommaren. Vid huset fick hon mat men man kunde inte röra henne och hon vägrade att gå in. När hösten kom blev hon lugnare och började till slut att äta inne. Idag är hon en helt annan katt. Inte alls lika skygg, ligger gärna PÅ mig i sä´ngen, ngt jag aldrig trodde skulle inträffa, hon klarar av besökare och kan tom möte dem på parkeringen/sitta med när vi är ute och i sommras hoppade hon tom upp bredvid en kompis och satte sig intill henne när vi fikade ute. Hon sover gärna i sängen och vill gärna komma nära. Dessutom har hela katten blivit grövre. Öven huvudet har fått en annan form, hon lägger på sig som hon ska och har fått riktigt fin päls. En helt annan katt och sambon sa i sommras att nu tar han tillbaka henne. :angel: Hon är hans favorit i familjen.


I hennes fall gjorde utevistelsen henne bara gott, trots att hon inte ville själv från början. Och hon är en jäkel på att jaga och sätta grannkatterna på plats. Ingen kör med den damen. Det kunde man inte tro om våran rädda lilla Tindra..

2,5 år på bilden, den lilla.
http://www.familjeliv.se/hem/tintilar/gallery/php6ietvh.jpg

Idag (ful bild dock): http://i74.photobucket.com/albums/i270/tintilar/Katterna/Tindra2sep-08.jpg
http://i74.photobucket.com/albums/i270/tintilar/Katterna/Tindrasep-08.jpg
Tillsammans med sin dotter: http://i74.photobucket.com/albums/i270/tintilar/Katterna/TindraEvitasep-08.jpg
 
Sv: Era katters klösträd

Smulan är likdan, vill ut men så fort hon kommer ut blir hon rädd för minsta lilla och ska in igen.
 
Sv: Era katters klösträd

Får jag låna din tråd lite?

Jag måste köpa ett klösträd till mina två katter nu, men jag behöver tips på var man kan hitta bra (till bra pris) klösträd? Så stort som möjligt till minsta möjliga peng :o Får väl börja med något mindre för att sedan utöka. Det som sambon och jag hade var ett medium, med en koja de aldrig använde, så klösträdet får gärna bestå av mest plattformer/ hyllor. Jag ska flytta ensam till en lägenhet efter separation med sambon och har inte så gott om pengar. Jag kan köpa beg möbler, men kissarna ska få ett klösträd! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Era katters klösträd

Det trädet som jag har (bild längre upp i tråden) kostade ca. 639 kr inklusive frakt från Tyskland och hemkörning ;)
 
Sv: Era katters klösträd

Det trädet som jag har (bild längre upp i tråden) kostade ca. 639 kr inklusive frakt från Tyskland och hemkörning ;)

men oj vad billigt :eek: det är ju grymt fint :love:
men hur får man tag på det? du kan pm:a om du vill :)

Reykur: Tack, glömt att ebay faktiskt finns :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 511
Senast: Gimlan
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp