Era katters klösträd

Sv: Era katters klösträd

Såhär ser mitt ut: (hemmagjort)

Bild041b.jpg


Det är tydligen ok att använda oxå:)
DSCF3026b.JPG

DSCF3082b.JPG
 
Sv: Era katters klösträd

Tack! :):)


Volvo740tjej: Nej, det var inte speciellt svårt att göra. Själva trädet hittade jag ute, överväxt av en massa gräs och grejer. Bara att såga av i rätt höjd/längd! Det hade alltså legat länge så all bark hade trillat av för länge sedan. Tidigare hade jag tjockare rep lindat runt, men bytte ut det då trädet hade stått ute länge o repet hade blivit svart (det är det repet, tvättat i tvättmaskinen, som jag snurrat runt hyllan nu. Innan hyllan var där så var det ytterligare en gren, men den har gått av...) Nu är det sådana där hässj-snören snurrat runt istället - faktiskt nästan bättre då det var lättare att dra åt och fästa dessa!:laugh:
 
Sv: Era katters klösträd

Nu har jag iaf betalat ett från tyska e-bay. 650pix inkl frakt. Spännande å se när det dyker upp :D
 
Sv: Era katters klösträd

Har kollat på tradera, Och finns billiga där också så nästa månad ska jag inhandla ett. För det vi har nu har gått sönder. sisalrepen håller inte länge. :(
 
Sv: Era katters klösträd

Liknande på tradera hamnade på minst 1000kr inkl frakt och då inte hem till dörren :p
 
Sv: Era katters klösträd

Mini:
30412982.jpg


Dock så är den översta "hyllan" trasig så det finns bara en hylla kvar. Den används dock sällan. Används bara till o klösa på.
 
Sv: Era katters klösträd

ni som köpt från den tyska sidan, hur är de i kvalitet? sitter och tittar, men är lite tveksam om de håller för frassen på 7 kg
 
Sv: Era katters klösträd

Lika som de jag tittat på i Sverige. Det är två års garanti på dem (inte för jag vet hur det fungerar mellan länder sådär men...)
 
Sv: Era katters klösträd

Det här trädet har jag haft en två månader nu kanske. De älskade det från första stund.

P1060220.jpg


Woosh visade hur mycket hon velat ha ett!
P1060231.jpg


Tyvärr har de lyckats fått av bollen från sitt snöre nu, men lika glada för det är de. :p
 
Sv: Era katters klösträd

Jag hade tänkt laga mitt tills jag hittar ett nytt klösträd som passar min stora tunga katt :o Det är ett sisalrep (heter det så?) som gått sönder. Tänkte skarva på ett nytt eller byta ut hela, men hur får jag fast den? Kan någon klok människa hjälpa mig? Om det ska limmas, vilket lim använder man då? Mälor och andra metallhäftgrejer käns inte kul, tänk om en klo fastnar :eek: :cry:
 
Sv: Era katters klösträd

*kl* och lite OT

Någon som vet hur man får katten att tycka om klösträden? :confused: Funderar på att införskaffa ett då kisen ska flytta med mig till skolan efter sommaren, och då han inte kommer få ha någon kattlucka = inte vara ute lika mycket. Vill inte direkt att han klöser på möblerna om han får myror i benen :o

Han fick ett klösträd med 2 sovplatser när han var yngre, då bara tittade han på den och gick och la sig i kartongen som trädet hade varit i när vi köpte det :rofl:
 
Sv: Era katters klösträd

Spraya kattmynta lite här och där. Sedan får man placera trädet där katterna kan få bra översikt över rummet.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 512
Senast: Gimlan
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 098
Senast: Skjøldur
·
Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
929
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp