Era värsta kommunslogans (spinoff på dåliga produktnamn och reklamer)

Jag gillar ”Arjeplog - en väg många möjligheter”. Lite lagom självinsikt sådär :D

Det finns ju många som försökt men kommit på något väldigt tråkigt. Sen finns det ju de som är totalt obegripliga typ

”Fördel Bodel - Vår fördel är vår styrka”

What? O_o
 
Vilken bok? Undrar vad det översattes från?
Jag blir så sugen på att läsa boken.

Jag kommer inte ihåg, det är så många böcker 🙈
Det kan ha varit någon del från mörka tornet. Ska läsa om den serien så får se om jag hittar det.
Tyckte det var en väldigt rolig om aningen udda översättning 😂
 
OT

Den här versen har jag hört, men vet inte var:

Det var hårda bud i Mellerud
Men värre var'e i Gällivare
Det värsta, det var i Märsta.

Någon som känner igen mästerverket? :D
 
Jag gillar ”Arjeplog - en väg många möjligheter”. Lite lagom självinsikt sådär :D
Håller med. Gillar att det finns något reellt bakom. Inte bara floskler som kunde klistras på vem som helst.

Älvdalen - en kommun, tre riken.
Den tycker jag är riktigt bra av samma skäl. Fint sätt att sammanfatta det vidsträckta med varierande historia och naturgeografi.
 
Senast ändrad:
I en översättning antar jag? Det är ju en viss skillnad.

Jo, det har jag svarat på ett par gånger.

Det jag reagerade på var att jag trodde det var ett uttryck, inte en slogan. Samt att det var lite festligt att använda ett sånt uttryck i översättningen av en amerikansk bok 😁
 
Det gick dock ganska snabbt att googla fram vilken bok det var, De öde landen.

"Stäng av programmet!", tjöt Jake för att överrösta den bölande sirenen. "Det är inte bara staden - stridsgas kan ju sprida sig vart som helst! Du kan ju till och med ta livet av alla gamlingarna i Rivers Crossing!"

"Hårda bud i Mellerud, svarade Blaine känslolöst".
 
Det gick dock ganska snabbt att googla fram vilken bok det var, De öde landen.

"Stäng av programmet!", tjöt Jake för att överrösta den bölande sirenen. "Det är inte bara staden - stridsgas kan ju sprida sig vart som helst! Du kan ju till och med ta livet av alla gamlingarna i Rivers Crossing!"

"Hårda bud i Mellerud, svarade Blaine känslolöst".

Minsann, då mindes jag rätt även om jag inte kom ihåg exakt vilken bok det var i den serien.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 805
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 694
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 892
Senast: Luff
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 527
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp