Era värsta kommunslogans (spinoff på dåliga produktnamn och reklamer)

Jag vet, jag hörde det.... Jag har fö ingen aning om vem Clara Henry är, jag bara påpekade att det var den infon hon hade hittat, så @Dressyrtjejen_97 hade inte tagit uttrycket ur det blå... Bara det.

Mina släktingar, som bott i kommunen sedan 70-talet, säger att det var åtminstone en inofficiell kommunslogan, fram tills början av 2000-talet.
Hittade även detta, i en Aftonbladet artikel från 2001:
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20181113-204025.png
    Screenshot_20181113-204025.png
    295,2 KB · Visningar: 96
Jag undrar mest vad det var som var töntigt eller misslyckat med Vallentunas inofficiella slogan?
 
Vellinge hade fram tills för nått år sen slogan "Här är friheten högre och skatterna lägre". Dock var det någon som skrev över skatterna på skylten vid kommungränsen så det istället stod "Här är friheten högre och moralen lägre", vilket fick en hyfsat stor spridning i närliggande kommuner :D
 
Åh, nu kommer jag inte ihåg vad byn heter!! Ligger mellan Sörmland och Östergötland, alla affärer är igenbommade och ingen skola - deras slogan är ”Sänk farten i livet”. Komiskt men sorligt samtidigt. :idea:

Fast det vore ju väldigt nyttigt för väldigt många människor. Och jag ser inte det komiska?
 
@Sofie.S Inte riktigt. När man åker in i Igelfors står det "Sänk farten i livet, flytta till Igelfors". Förvisso bara ett längre stenkast från Regna :).
Men i Igelfors (låter ju inte så trevligt, tänker på blodiglar), finns både skola, dagis, affär, ett enklare fik, idrottsplats, bensinstation, avfallsåtervinning OCH, inte minst, en busshållplats! Dey går alltså både att sig dit och bort igen, utan egen transport.

Så ryktet om inga affärer, inget liv alls, är överdrivet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 806
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 694
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 892
Senast: Luff
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 527
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp