Eran hunds dag

Våra dagar ser olika ut beroende på om jag jobbar från kontoret eller hemifrån.

Måndag - onsdag (jobbar från kontoret)
- ca 7.30 promenad på ca 30 min följt av frukost
- ca kl 8.30-16.00 på hunddagis där Ascot får 2 promenader
- ca 16.30 långpromenad på 1-1,5 timme
- någon gång mellan kl 18-19: middag
- Någon gång mellan 20-21, kvällspromenad på ca 20 min

Torsdag - fredag (jobbat hemifrån)
- ca 8.30: antingen rastning + frukost om jag har det stressigt på jobbet, annars promenad på 45 min och sen frukost
- någon gång mellan 11-14: antingen promenad på 45 min om det bara blev rastning på morgonen, eller rastning om det blev promenad på morgonen
- ca 17 långpromenad på ca 1,5 timme
- någon gång mellan 18-19: middag
- ca 22 kvällsrastning

Antingen torsdag eller fredag blir det oftast 30 min lydnadsträning eller nosaktivering av något slag.

Helgen
Först SOVMORGON :rofl: Både jag och Ascot gillar att sova ut så innan 9.30 är vi inte vakna och vi går ofta inte upp förrän kl 10.
- När vi går upp: antingen rastning direkt om jag vill äta långfrukost och då får Ascot såklart också frukost, annars går vi ut direkt på ca 45-60 min promenad, följt av frukost därefter
- Någon gång under dagen 2-3 timmars långpromenad alternativ typ 2 timmars långpromenad plus träning av något slag (uppletande, apportering, spår, lydnad).

Sen har vi ibland helgdagar där längsta promenad blir 60 min av olika anledningar.
Gällande frågan om ras, Ascot är golden retriver/border collie mix på 7,5 år :).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 126
Senast: Sandora
·
G
Övr. Katt HUNDENS DAGBOK: 07.00 - Tjohoo, en promenad. Det är det bästa som finns! 08.00 - Tjohoo, hundmat. Det är det bästa som finns...
Svar
3
· Visningar
950
Senast: Modig_Korn
·
P
Övr. Hund Hur mycket motionerar ni er hund varje dag? Vad brukar ni hitta på? hur många gånger går ni? Hur lång tid? Vad har ni för ras? Så här...
2
Svar
21
· Visningar
1 973
Senast: Annielee
·
S
Övr. Hund Är lite nyfiken på hur mkt era hundar aktiveras, hur ofta de får foder, vad ni har för raser osv????? Kan väl börja med våra... Vi har...
2
Svar
27
· Visningar
2 517
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp