Erfarenhet av flottörvattenkopp?

Nimer

Trådstartare
Jag vill gärna veta vad ni har för erfarenheter av flottörvattenkopp inne i hästarnas boxar. Jag har sett en flottörvattenkopp som rymmer 16 liter (mått ca 30x30x30 cm) med vattenkapacitet 15 liter/minut. Min farhåga är att den är svår att rengöra. Stänger man av den vid rengöring? Någon som vet? Gillar hästarna att dricka ur den? Andra fördelar/nackdelar?

Min tanke är att flottörvattenkoppen ska vara likvärdig spann att dricka ur men att man ska slippa besväret med att fylla på och tömma och rengöra spannen varje dag.
 
Sv: Erfarenhet av flottörvattenkopp?

har ingen erfarenhet av sådan kopp i box, däremot i vindskydd, byggde en egen av en murarbalja och ngn manick från granngården

fördelar: "obegränsad" tillgång på vatten

nackdelar: låter lite mycket vid fyllning, lite tillvänjningstid, definitivt bara för sommarbruk

har satt en dränerventil med gardenakoppling i botten och gör rent med svamp
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 475
Senast: nilie
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 390
Senast: moonstruck
·
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 376
Senast: Cämz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp