Erfarenheter av kollektiv

Hyra, definitivt. Hade en plan med en annan vÀn för ett par Är sedan att starta ett konstnÀrskollektiv mitt i skogen, hade hittat ett hus att köpa, men var för mögligt..
Men nu Àr det hyra som gÀller.

Har tÀnkt pÄ det med kontraktet och bÄde jag och min vÀn borde vÀl kunna stÄ pÄ det, sambos kan vÀl det?
HyresvÀrden vet ju inte att vi bara Àr vÀnner liksom.
Ja, som jag skrev sÄ tror jag att par/sambos nog kan stÄ bÄda tvÄ pÄ ett hyresavtal. Har dock inte koll pÄ detta sjÀlv. I andra fall tror (obs tror) jag inte hyresvÀrden vill ha tvÄ pÄ kontraktet men som du skriver kan ju inte hyresvÀrden veta detta. Det blir mer upp till er om i vill fÄ en hyresvÀrd att tro att ni Àr par men...
 

Liknande trÄdar

Relationer Jag vet inte vart trÄden hör hemma, den spretar mot flera Àmnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag mÄste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött pĂ„ att bo i en förort. Jag ville ut pĂ„ landet. NĂ„gra Ă„r tidigare hade jag avslutat en 2-Ă„rig...
Svar
0
· Visningar
1 075
Senast: Wille
·
Hemmet Jag har gjort det nu, satt igÄng processen att köpa hus. Jag hade mÀklaren hÀr idag i en och en halv timme, lÄng tid för min lilla...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 180
Senast: Lillefrun
·
HÀsthantering Detta Àr en ganska lÄng historia och jag kan ha svÄrt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 128
Senast: Sirap
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp