Ersätts inte för stulen häst

Sv: Ersätts inte för stulen häst

:mad::devil: Nu är jag ännu mer glad att jag bytt försäkringsbolag "är ju inte som att en helt okänd människa gått in och tagit honom en mörk natt" NÄHÄ men vad är det då...GRRR
 
Sv: Ersätts inte för stulen häst

:mad::devil: Nu är jag ännu mer glad att jag bytt försäkringsbolag "är ju inte som att en helt okänd människa gått in och tagit honom en mörk natt" NÄHÄ men vad är det då...GRRR



Nu var det buslänge sedan jag läste Folksams villkor men var inte stöld undantaget?
Minns jag fel kanske?
 
Sv: Ersätts inte för stulen häst

Nu var det buslänge sedan jag läste Folksams villkor men var inte stöld undantaget?
Minns jag fel kanske?

Nu var det ju Agria hon hade som försäkringsbolag dock.

Men helt sjukt att man ska kunna bli av med en häst o inte få ersättning för det och på köpet fortf. behöva betala för hästen :eek:
 
Sv: Ersätts inte för stulen häst

efter ett sånt besked skulle jag nog omedelbart byta bolag/säga upp försäkringen. Ska man betala för en försäkring man inte får något för öht? För en häst man inte ens vet vart den är? :crazy:
För helv*te... :devil:
 
Sv: Ersätts inte för stulen häst

Nu var det ju Agria hon hade som försäkringsbolag dock.

Men helt sjukt att man ska kunna bli av med en häst o inte få ersättning för det och på köpet fortf. behöva betala för hästen :eek:


Ja men angående detta med att byta bolag.
Villkoren behöver nödvändigtvis inte se bättre ut.
Jag hade för mig att Folksam övht inte ersätter borttappad häst?
 
Sv: Ersätts inte för stulen häst

Jag hade agria förut men bytte pga att dom "tappat" bort min ena försäkring. Samma sak hände för min kompis så jag säger bara aldrig mera agria. :devil:
 
Sv: Ersätts inte för stulen häst

tacka gudarna att vi inte har agria till våra djur stora som små.. ursh
 
Sv: Ersätts inte för stulen häst

Jag har Agria på alla djur, både stora och små och är faktiskt nöjd med det. Sedan var det en case som gör att man kontrollerar försäkringen extra noga. Frågan är om andra försäkringssällskap verkligen inte skulle försöka och nässla sig undan. När jag hade Folksam så stämde precis det som No1 tar upp. De ersätte inte alls för stöld.
 
Sv: Ersätts inte för stulen häst

Man blir ju stum! :eek:
Visst kan det ju ibland vara oklarheter, men om polisen har klassat det som stöld, hur kan ett försäkringsbolag säga ngt annat??!!??!! Iofs så är jag inte förvånad, försäkringsbolag är generellt snikna :devil: tycker jag, kan de blåsa ngn på pengar, då gör de gärna det.

En gång när jag försökte få ut ersättning för en skada på mig själv som visade sig leda till livslång invaliditet så sa en fd skadereglerare exakt så här till mig: "om man ska få ngn ersättning beror oftast på hur mkt man orkar bråka, men det har du inte hört ifrån mig". Säger en del va? :grin:

En sådan här sak borde jaga bort kunder från Agria, men jag tror inte de behöver bry sig, för de är störst, de har råd att förlora kunder.
Jag har aldrig haft problem att få ut ersättning från Agria de ggr jag behövt, men känner ändå någonstans en gnagande känsla att de inte är bolaget som passar mig. Så jag har valt annat bolag. Att jag ändå haft dem kvar många år berodde på min gammelpålle, han blev 26 år och var försäkrad i Agria, så han kunde jag inte byta bolag på.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 453
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 601
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 938
Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
5 713
Senast: 360
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp