Bukefalos 28 år!

Eskil Erlansson

Det jag tänkte var att politiker på den nivån behöver, och så klart ofta gör det, vakta sina steg hela tiden. Det är så små misstag som kan fälla en politiker. Men han har väl troligen inte fatrat att han har gjort fel här.

Jodå jag förstod det. :)

Nää han har förmodligen inte gjort det. Eller tänker i alla fall låtsas som att han inte förstår.
 
@Petruska Det är ju sanslöst, vad skulle han säga?

Förmodligen att kvinnorna missuppfattat alltihop och kanske att han är mår dåligt över deras anklagelser? Att han skulle be om ursäkt tror jag inte, då skulle man väl göra det på en gång och utan Förklaring. Om han hade förstått vad han gjort mot kvinnorna hade han ju aldrig ens föreslagit ett möte.
 
Förmodligen att kvinnorna missuppfattat alltihop och kanske att han är mår dåligt över deras anklagelser? Att han skulle be om ursäkt tror jag inte, då skulle man väl göra det på en gång och utan Förklaring. Om han hade förstått vad han gjort mot kvinnorna hade han ju aldrig ens föreslagit ett möte.
Usch, tror du verkligen det? Typ ”Jag hade haft det alldeles för stressigt ett tag och det slog slint?”. Urrk.
 
Usch, tror du verkligen det? Typ ”Jag hade haft det alldeles för stressigt ett tag och det slog slint?”. Urrk.

Hade inte förvånat det minsta faktiskt. Eller "det var ju bara en vänlig klapp på knäet eftersom du såg så nervös ut, jag ville ju bara hjääälpa dig". De flesta män som jag vet som blivit "påkomna" eller angivna har gjort så.

Och liksom bara själva grejen att han vill förklara är ju så dum så det finns inte. Liksom ska han sitta och Förklara för sina offer hur han trakasserat och tafsat på dem? Snacka om mansplaining i kvadrat.
 
Hade inte förvånat det minsta faktiskt. Eller "det var ju bara en vänlig klapp på knäet eftersom du såg så nervös ut, jag ville ju bara hjääälpa dig". De flesta män som jag vet som blivit "påkomna" eller angivna har gjort så.

Och liksom bara själva grejen att han vill förklara är ju så dum så det finns inte. Liksom ska han sitta och Förklara för sina offer hur han trakasserat och tafsat på dem? Snacka om mansplaining i kvadrat.
Ja, mansplaining i kvadrat var ordet. Ni förstår, jag kränkte er inte.
 
Jag kollade nu, det var tydligen Centerns gruppledare i riksdagen som ville få till ett möte där han skulle just få förklara sig. Jösses.
Ja man får ju hoppas att den idioten också avgår!
Hoppla vad man är snabb här då.

Gruppledaren gjorde väl exakt vad som förväntas i den rollen. Tar in vederbörande och och får veta att den anklagade gärna vill få ett "förklaringsmöte". Framför det till M som meddelar att det inte är aktuellt.

Den anklagade lämnar. Vilket skulle hänt oavsett vilka möten och krumbukter som skulle skett. Med det beteende blir man inte kvar i ledande postition.

Vad i den processen gick galet tycker ni?
 
Hoppla vad man är snabb här då.

Gruppledaren gjorde väl exakt vad som förväntas i den rollen. Tar in vederbörande och och får veta att den anklagade gärna vill få ett "förklaringsmöte". Framför det till M som meddelar att det inte är aktuellt.

Den anklagade lämnar. Vilket skulle hänt oavsett vilka möten och krumbukter som skulle skett. Med det beteende blir man inte kvar i ledande postition.

Vad i den processen gick galet tycker ni?
Jag går bara på det jag läst. Och som jag sa, jag har varit däckad och inte läst allt. Men det jag läste förut var bara att gruppledaren bett om ett förklaringsmöte, inte att det var EE som ville ha det. Men om det stämmer borde gruppledaren inte ha framfört det till kvinnorna. Han borde ha fattat att det inte var ett gångbart sätt att hantera sextrakasserier.
 
Ja för att rädda partiets rykte. Han har nog inga större insikter i sexuella trakassier när man föreslår ett förklaringsmöte.
Anders W har nog alla insikter man kan begära. Frågan kokar väl ihop till om han skulle vägrat framföra EEs begäran till M. Hur skulle han ha gjort? MEd respekt för samtliga?
Det ändrar väl inte resultatet?

Partiets rykte har noll och intet med saken att göra?
En person har betett sig gravt olämpligt och ska bort.

Dessutom. Ingen i den här röran beslutar om saker på egen hand. Det diskuteras. Häng inte Anders. Han agerar inte som privatperson och ensam.
 
Jag går bara på det jag läst. Och som jag sa, jag har varit däckad och inte läst allt. Men det jag läste förut var bara att gruppledaren bett om ett förklaringsmöte, inte att det var EE som ville ha det. Men om det stämmer borde gruppledaren inte ha framfört det till kvinnorna. Han borde ha fattat att det inte var ett gångbart sätt att hantera sextrakasserier.
När saker kommit i ett sådant läge är det inte person mot person sådant diskuteras. Jag förutsätter att förslaget om ett möte skett mellan partiernas företrädare.
 
Anders W har nog alla insikter man kan begära. Frågan kokar väl ihop till om han skulle vägrat framföra EEs begäran till M. Hur skulle han ha gjort? MEd respekt för samtliga?
Det ändrar väl inte resultatet?

Partiets rykte har noll och intet med saken att göra?
En person har betett sig gravt olämpligt och ska bort.

Dessutom. Ingen i den här röran beslutar om saker på egen hand. Det diskuteras. Häng inte Anders. Han agerar inte som privatperson och ensam.
Varför är det viktigt att gruppledaren respekterar EEs önskemål i den här situationen? Apropå det där med respekt för samtliga?
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 061
Senast: Wille
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
208
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
594
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 807
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp