Bukefalos 28 år!

Eskil Erlansson

I perspektivet att vi hade en regeringsbildning på agendan så fattar jag att en del andra saker fick stå åt sidan. De flesta i partiledningarna i riksdagen jobbade antagligen närmast 24/7.

Citerar Anders W från DN
”Efter att anklagelserna kom till min kännedom i slutet av november agerade jag direkt och hade mycket allvarliga samtal med Eskil Erlandsson där jag begärde hans avgång. Han önskade i samband med dessa samtal ett möte med kvinnorna i fråga där han kunde be om ursäkt. Jag framförde då denna förfrågan till Moderaterna, som de tackade nej till, vilket jag fullt respekterar”,

Med andra ord visste C att EE skulle avgå redan från slutet av november. Resten var formalia och andra saker vi inte känner till och inte kan uttala oss om. Vi vet heller (ännu) inte något om hur de drabbade velat hantera offentlighet kring detta.
Det står på Expressen s hemsida att EE hade tafsat på en C-kvinna som Sofia Jarl fick kännedom om i november 2017. Det är ju rätt länge sen. Han verkar också ha tafsat på c-kvinnor.
 
I perspektivet att vi hade en regeringsbildning på agendan så fattar jag att en del andra saker fick stå åt sidan. De flesta i partiledningarna i riksdagen jobbade antagligen närmast 24/7.

Citerar Anders W från DN
”Efter att anklagelserna kom till min kännedom i slutet av november agerade jag direkt och hade mycket allvarliga samtal med Eskil Erlandsson där jag begärde hans avgång. Han önskade i samband med dessa samtal ett möte med kvinnorna i fråga där han kunde be om ursäkt. Jag framförde då denna förfrågan till Moderaterna, som de tackade nej till, vilket jag fullt respekterar”,
Med andra ord visste C att EE skulle avgå redan från slutet av november. Resten var formalia och andra saker vi inte känner till och inte kan uttala oss om. Vi vet heller (ännu) inte något om hur de drabbade velat hantera offentlighet kring detta.

Perioden november - mars har väl ingen sett som konstigt lång? Givet att vi pratar om november -18.
 
Tack! Men det låter på Billström som att partiledningen inte fick veta det förrän i november, även om Cecilia Magnusson drabbades redan 2016.

Däremot rätas ett annat av mina frågetecken ut där, det om förklaringsmötet var EE:s egen önskan. Det var det tydligen. Där tycker jag att gruppledaren borde ha svarat Javisst, om du tycker att vi ska göra skadan ännu större - och sedan skickat honom på en förebyggande kurs mot sexuella trakasserier.
Det står också att Eskil var på tapeten i samband med #metoo och att man då hade allvarliga samtal med honom och att han försäkrade att det inte skulle upprepa sig. Och att det vid #metoo kom upp att han hade varit i farten i många år.

En aning naivt att mot den historiken lita på en försäkran från den gode Eskil, men begripligt i någon mening att man lät sig nöja med det, när nu ingen kvinna valde att driva frågan längre.

Och jag tror ju att det är efter #metoo som sådant här landar så bra som det här med Eskil nu gör. Bara hur Billström verkar ha hanterat det av DN att döma, det hade jag aldrig någonsin gissat. (Han är ju annars alltid rätt hopplös vad än han uttalar sig om.)
 
Det står också att Eskil var på tapeten i samband med #metoo och att man då hade allvarliga samtal med honom och att han försäkrade att det inte skulle upprepa sig. Och att det vid #metoo kom upp att han hade varit i farten i många år.

En aning naivt att mot den historiken lita på en försäkran från den gode Eskil, men begripligt i någon mening att man lät sig nöja med det, när nu ingen kvinna valde att driva frågan längre.

Och jag tror ju att det är efter #metoo som sådant här landar så bra som det här med Eskil nu gör. Bara hur Billström verkar ha hanterat det av DN att döma, det hade jag aldrig någonsin gissat. (Han är ju annars alltid rätt hopplös vad än han uttalar sig om.)
Ja, jag såg just ungefär det, satt och kollade fler artiklar. Någon S-kvinna hade tydligen sagt att det där har vi vetat i flera år. Så jag tror också att det är metoo som gör att det faktiskt ageras i såna här frågor nu.
 
Jädra trist att en så i övrigt utmärkt politiker visar sig ha ett så avgrundsjupt hål i personligheten.

Jag har aldrig haft någotsomhelst förtroende för honom som politiker? vad är det han har gjort som är så bra?

Då vi har djur till viss del så har jag verkligen velat ha, då på den tiden, en lantbruksminister som jobbade för djuren, har jag missat något bra han har gjort??
 
Det står också att Eskil var på tapeten i samband med #metoo och att man då hade allvarliga samtal med honom och att han försäkrade att det inte skulle upprepa sig. Och att det vid #metoo kom upp att han hade varit i farten i många år.

De som ryker på grund av sådant borde inte få ett öre mer i lön/ avgångsvederlag. Det är fan skämmigt att han ska kunna sitta på arslet och ta ut lön med sina tafsande händer.
 
Måhända började det spåra redan här? :p

 
Senast ändrad av en moderator:
Måhända började det spåra redan här? :p


Haha .. (hint: kolla på Eskils byxor)

För övrigt tycker jag att när det nu kommer fram att ledningen i centerpartiet känt till hans beteende under lång tid men valt att vara knäpp tysta under hela #metoo, under hela valrörelsen och som grädde på moset efter valet gav honom en av de tyngsta posterna som första vice i EU-nämnden är förtroendet för dem allvarligt skadat. Andra i ledningen för centerpartiet borde också fundera på att avgå.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 061
Senast: Wille
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
209
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
594
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 807
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp