Bukefalos 28 år!

Eskil Erlansson

Varför är det viktigt att gruppledaren respekterar EEs önskemål i den här situationen? Apropå det där med respekt för samtliga?
Tja. Varför ska man över huvud taget lyssna på nån?

Jag finner det skapligt troligt att svaret på den begäran var rätt självklart, men att den ändå fick framföras.
 
Tja. Varför ska man över huvud taget lyssna på nån?

Jag finner det skapligt troligt att svaret på den begäran var rätt självklart, men att den ändå fick framföras.
Hade jag varit gruppledaren hade jag hellre avgått än framfört den frågan.

Hade jag utsatts för sexuella trakasserier på jobbet, och chefen sedan frågat om jag ville delta i ett möte där han som trakasserat mig ville förklara sig, hade jag vänt mig till chefens överordnade, facket och skyddsombudet med mina synpunkter på förslaget.
 
Hade jag varit gruppledaren hade jag hellre avgått än framfört den frågan.

Hade jag utsatts för sexuella trakasserier på jobbet, och chefen sedan frågat om jag ville delta i ett möte där han som trakasserat mig ville förklara sig, hade jag vänt mig till chefens överordnade, facket och skyddsombudet med mina synpunkter på förslaget.
Du är som vanligt väldigt svartvit. Det är inte jag.
Vad som är rätt och fel har jag god uppfattning om tror jag. Men tycker att det du uttalar dig om mest handlar om förmalia? En behäran kan avslås. Så var det inte mer med det.

Resultatet var självskrivet och nu är det avslutat. Förhoppningsvis har några (gubbar) lärt sig något.
 
Öht skulle jag aldrig gissa att en random svensk man hade större - eller ens basala - insikter i sexuella trakasserier innan han tydligt visade att han har det. Realistiska sannolikhetskalkyler, liksom.
Så är det nog. Jag begär nog mera av en gruppledare i riksdagen. C-toppen har ju också valt att förhala och förtiga detta i flera år! E har alltså kunnat härja fritt. Makalöst. Gruppledaren kallade ju in EE för att ha ett allvarligt samtal om att man inte fick tafsa på kvinnor, och EE lovade att sluta...Man tar sig för pannan, det är på samma nivå som när mina ungar looooovar på hedersord att de inte ska nalla godis före maten.
 
Du är som vanligt väldigt svartvit. Det är inte jag.
Vad som är rätt och fel har jag god uppfattning om tror jag. Men tycker att det du uttalar dig om mest handlar om förmalia? En behäran kan avslås. Så var det inte mer med det.

Resultatet var självskrivet och nu är det avslutat. Förhoppningsvis har några (gubbar) lärt sig något.
Alltså. Enligt DN idag har i alla fall någon av de här kvinnorna utvecklat strategier för att hålla avstånd mellan sig och EE. Att fråga om hon vill delta i ett Förklaringsmöte är att fortsätta kränkningen.
 
Så är det nog. Jag begär nog mera av en gruppledare i riksdagen. C-toppen har ju också valt att förhala och förtiga detta i flera år! E har alltså kunnat härja fritt. Makalöst. Gruppledaren kallade ju in EE för att ha ett allvarligt samtal om att man inte fick tafsa på kvinnor, och EE lovade att sluta...Man tar sig för pannan, det är på samma nivå som när mina ungar looooovar på hedersord att de inte ska nalla godis före maten.
Länk! Jag som inte hängt med vill läsa om att de vetat om det länge.
 
Du är som vanligt väldigt svartvit. Det är inte jag.
Vad som är rätt och fel har jag god uppfattning om tror jag. Men tycker att det du uttalar dig om mest handlar om förmalia? En behäran kan avslås. Så var det inte mer med det.

Resultatet var självskrivet och nu är det avslutat. Förhoppningsvis har några (gubbar) lärt sig något.

Fast det är ju jävligt vidrigt när män, som trakasserar kvinnor sexuellt, ska få framföra att de vill förklara sina handlingar för offret? Det borde stoppas direkt, annars fortsätter trakasserierna.
 
Så är det nog. Jag begär nog mera av en gruppledare i riksdagen. C-toppen har ju också valt att förhala och förtiga detta i flera år! E har alltså kunnat härja fritt. Makalöst. Gruppledaren kallade ju in EE för att ha ett allvarligt samtal om att man inte fick tafsa på kvinnor, och EE lovade att sluta...Man tar sig för pannan, det är på samma nivå som när mina ungar looooovar på hedersord att de inte ska nalla godis före maten.
Ja. Nånstans begär jag väl mer. Men förväntar mig inte mer.
 
Så är det nog. Jag begär nog mera av en gruppledare i riksdagen. C-toppen har ju också valt att förhala och förtiga detta i flera år! E har alltså kunnat härja fritt. Makalöst. Gruppledaren kallade ju in EE för att ha ett allvarligt samtal om att man inte fick tafsa på kvinnor, och EE lovade att sluta...Man tar sig för pannan, det är på samma nivå som när mina ungar looooovar på hedersord att de inte ska nalla godis före maten.
Va?
 
Du är som vanligt väldigt svartvit. Det är inte jag.
Vad som är rätt och fel har jag god uppfattning om tror jag. Men tycker att det du uttalar dig om mest handlar om förmalia? En behäran kan avslås. Så var det inte mer med det.

Resultatet var självskrivet och nu är det avslutat. Förhoppningsvis har några (gubbar) lärt sig något.
Ja. Formalia. Hela vägen. Precis som när män kränker kvinnor de lever med.
 
Tack! Men det låter på Billström som att partiledningen inte fick veta det förrän i november, även om Cecilia Magnusson drabbades redan 2016.

Däremot rätas ett annat av mina frågetecken ut där, det om förklaringsmötet var EE:s egen önskan. Det var det tydligen. Där tycker jag att gruppledaren borde ha svarat Javisst, om du tycker att vi ska göra skadan ännu större - och sedan skickat honom på en förebyggande kurs mot sexuella trakasserier.
 
I perspektivet att vi hade en regeringsbildning på agendan så fattar jag att en del andra saker fick stå åt sidan. De flesta i partiledningarna i riksdagen jobbade antagligen närmast 24/7.

Citerar Anders W från DN
”Efter att anklagelserna kom till min kännedom i slutet av november agerade jag direkt och hade mycket allvarliga samtal med Eskil Erlandsson där jag begärde hans avgång. Han önskade i samband med dessa samtal ett möte med kvinnorna i fråga där han kunde be om ursäkt. Jag framförde då denna förfrågan till Moderaterna, som de tackade nej till, vilket jag fullt respekterar”,

Med andra ord visste C att EE skulle avgå redan från slutet av november. Resten var formalia och andra saker vi inte känner till och inte kan uttala oss om. Vi vet heller (ännu) inte något om hur de drabbade velat hantera offentlighet kring detta.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 061
Senast: Wille
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
208
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
594
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 807
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp