M
Marylou
Sv: Ett brott att ta kattungar för tidigt..
Hon var 12 veckor när jag hittade annonsen och jag hämtade henne när hon var 13.
Hon var 12 veckor när jag hittade annonsen och jag hämtade henne när hon var 13.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan faktiskt få båda delarna. Det finns inget som säger att man måste få antingen en "fullärd" kattunge eller en som bara vill kela. Kattungarna slutar inte utvecklas efter att de lämnat sin mamma.
Jag säger inte att det på något sätt skulle vara bättre att hämta sin kattunge tidigare än 12 veckor, det är inte det jag påstår. Men däremot tror jag inte att de lider av att bli tagna mellan 10 och 12 veckor heller.
Men det är ju egna erfarenheter.
Hon var jättehanterad, men hon var vild ändå. Hennes syskon var likadana, trots mycket hantering.
Det finns en på Buke som varit hemma hos dig och vet var du bor. Djurskyddsinspektörerna kan alltid få upp ett öga för dig och se till att du inte tar några mer kullar.
Ja gud va rädd jag är att prussiluskan har varit hemma hos mig.
Du vet att det finns inga bevis på att jag ens tagit massa kullar på min förra katt eller att jag sålt dom innan 12 veckor .
Sen vet jag hur djurskyddslagen funkar.
Dom tar sig an större problem,är inte så duktiga som folk tror av mina egna erfarenheter då jag anmälde en familj som hade hästar som var vanskötta.
Aldrig tagit dit någon hovslagare,alla var äckligt smala så att man såg revbenen på dom.
Ingen var speciellt tam och alla hästarna stod mest inne i stallet i en stor bädd med skit o piss som dom rengjorde en gång i halvåret.
Det fallet tycker man att djurskyddslagen skall göra någonting åt.
Men Icke.
Vill ni vara så barnsliga att anmäla folk som har andra åsikter om detta med kattungar och dom som lämnat ifrån kattungarna när dom är 7-10 veckor så varsågod . Men det finns viktigare fall för dom.
Sen ska du vet att min förra katt fick kattungar för 5 år sedan och då fanns inte denna lagen!
Ja gud va rädd jag är att prussiluskan har varit hemma hos mig.
Du vet att det finns inga bevis på att jag ens tagit massa kullar på min förra katt eller att jag sålt dom innan 12 veckor.
Sen vet jag hur djurskyddslagen funkar.
Dom tar sig an större problem,
Vill ni vara så barnsliga att anmäla folk som har andra åsikter om detta med kattungar och dom som lämnat ifrån kattungarna när dom är 7-10 veckor så varsågod . Men det finns viktigare fall för dom.
Sen ska du vet att min förra katt fick kattungar för 5 år sedan och då fanns inte denna lagen!
Att risken är stor att dom blir lidande är ju vetenskapligt. Så där kvittar ju dina erfarenheter. Man har konstaterat att riskerna för problem är så pass mycket större när man tar ungar från mamman tidigare än 12 v och därför gjort en ny lag. Att vissa ugdomar klarar av att köra bil riskfritt vid 12 års ålder gör ju inte att alla klarar det?
Men vadå bärta förutsättningarna? Hur vet du det??
Jag menar om kattmamman "misshandlar" sina ungar, hon verkligen HATAR dom, och stöter bort dem, är det då inte hyggligare att ta dom därifrån???
Och tänk då dom som har ihjäl sin katts nyfödda ungar, är inte det ett större problem? Det finns många, många katter i detta land som haft ett hårt liv, jag tror nog det finns mycket man kan kocentrera sig på när det gäller rätt och fel.
Mina katter mår toppen, de är otroligt sociala, är som gosedjur när dom vill, och riktiga rovdjur när som är ute. Inga problem.