Ett komplicerat kärleksproblem

sommarglass

Trådstartare
Gammal användare, använder mitt hemliga nick. :)

Jag har träffat en person de senaste två veckorna som gillar väldigt mycket. Jag träffar personen dagligen, och man kan väl säga att vi är bekanta men kanske inte direkt vänner. Det enklaste, om man är intresserad av någon, är ju att visa att man faktiskt är det.

Problemet kommer dock till att hon är en tjej och det är jag med. Jag vet att hon är intresserad av killar, men jag vet ju inte ifall hon enbart är det, och det är kanske inte en fråga man slänger ur sig direkt sådär när vi känt varandra någon vecka.

Jag är själv inte ens säker på om det är tjejer jag gillar, eller om det är både och, eller bara killar. Jag vet bara att jag gillar den här tjejen väldigt mycket om det känns konstigt om jag bara ska låta det gå förbi.. Samtidigt skulle jag aldrig våga säga något! Hur vågar man? :(

Jag vill heller inte prata med någon av mina vänner eller med min familj om det här då jag vet att många skulle reagera på det. En av mina närmsta vänner vet att jag tidigare umgåtts väldigt mycket med en tjej lite mer intimt än bara som en vän, men det var ett par år sedan.. Det skulle kännas fel att säga det till henne ändå. Min familj skulle reagera väldigt negativt. Såpass att jag inte är helt säker på att vårt förhållande någonsin skulle bli detsamma igen.

Det allra lättaste hade ju varit om jag blev helt dödskär i en kille så jag aldrig behövde berätta för någon om det här, men jag kan ju inte tvinga mig själv att bli kär i någon annan. :(

Jag kan tillägga att vi är i 20-årsåldern. Hjälp någon? Funderingar, erfarenheter? :)
 
Sv: Ett komplicerat kärleksproblem

Vad tråkigt att du inte har någon att bolla med =/

Kanske kan du försöka bli vän med henne och känna av stämningen?
 
Sv: Ett komplicerat kärleksproblem

Ja, det är jättejobbigt!

Jag försöker bli vän med henne. Problemet är att jag blir lite stel och blyg när jag är med henne just pga det här :o Det finns andra i vår "grupp" som hon umgås mer med.. :crazy: Vi är dessutom rätt olika som personer, och det är ju just det som jag gillar med henne, att hon inte är som mig, men det är kanske just det som gör att hon inte vill vara vän med mig.. :meh:

Hur blir man vän med någon? O_o
 
Sv: Ett komplicerat kärleksproblem

Man pratar, skämtar och umgås. Eftersom du träffar henne dagligen kan du ju försöka prata lite längre med henne? :) Fråga om hon har lust att shoppa eller fika nån dag? Känns det jobbigt kan du fråga flera så är ni ett gäng som ses och det blir mindre press så att säga.
 
Sv: Ett komplicerat kärleksproblem

Ja, det låter faktiskt som något bra :) Hon har dock en "högre position" än mig, så jag hoppas att det inte ser ut som om jag försöker fjäska mig in någonstans! Vi ska göra en gemensam aktivitet här i veckan, så då kan jag känna av lite mer då :)
 
Sv: Ett komplicerat kärleksproblem

Rent spontant känner jag: Lugn. Det är inget som helst fel eller konstigt med att fundera över sin sexualitet.
Du måste inte veta. Du måste inte välja mellan tjejer & killar. ANDAS. :)
Fortsätt umgås med henne. Försök läsa av henne & situationen.

Sedan vill jag tillägga att om hon bara varit kär i killar förut är ju inte heller något hinder, det sker ju att man träffar den perfekta som man aldrig trodde man skulle bli kär i, så blir man det ändå. :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 040
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 072
Senast: MiaMia
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 521
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp