Eurovision Song Contest 2018 - FINALEN!

Givetvis hoppas jag ju att det går bra för Sverige.

Annars var mina favoritlåtar som gått till final Slovenien och Ukraina.
Slovenien för att det var en allmänt "catchig" låt som jag redan satt sig på hjärnan.
Ukraina för att låten var bra, men också för att själva numret var väldigt häftigt, och för att killen var grymt snygg och jämngammal med mig. :angel: :love:

Annars tyckte jag att Islands låt var genuint fin, men den tog ju sig tyvärr inte till final, trots mina 3 röster. :(
 
Tippar då..... :nailbiting:

Cypern
Israel
Estland
Frankrike
Spanien
Sverige
Bulgarien
Tjeckien
Lettland
Moldavien

Topp tio... Ev fel ordning :D
Tror det blir sjukt jämnt! Typ alla kan nå topp tio.. ev att en el två drar i toppen....
 
Vetorätten infogas mot

Israel - totalt oförståeligt skit
Estland - liksom helt OK, men fel sammanhang.

Och så hoppas jag att Tyskland (som ej lyssnats på) är riktigt bra.
Tysklands låt bra - men framförandet jag fick på Youtube var sådär. Lite naiv-varning på texten också,. Men helt OK. @Lingon , hade rätt - Aj zink it waz goood.
 
Tippar då..... :nailbiting:

Cypern
Israel
Estland
Frankrike
Spanien
Sverige
Bulgarien
Tjeckien
Lettland
Moldavien

Topp tio... Ev fel ordning :D
Tror det blir sjukt jämnt! Typ alla kan nå topp tio.. ev att en el två drar i toppen....

Menade Litauen... Fast jag ej hört hela låten...
 
Vetorätten infogas mot

Israel - totalt oförståeligt skit
Estland - liksom helt OK, men fel sammanhang.

Och så hoppas jag att Tyskland (som ej lyssnats på) är riktigt bra.
Tysklands låt bra - men framförandet jag fick på Youtube var sådär. Lite naiv-varning på texten också,. Men helt OK. @Lingon , hade rätt - Aj zink it waz goood.

Jag lägger veto mot Tyskland och Norge. Och Litauen.
 
Tänkte väl att det var den du menade :D

Hon sjunger så häftigt. Men scenshowen suger. Först sitter hon, sedan går hon och de sista 5 sekunderna smyger en gubbe fram och kramar henne :laugh:

Hon sjunger ju jättestörigt! Så märkligt uttal på en del ord. Jag förstår inte alls att folk gillar den. Gubben som smyger fram och kramar henne i slutet är hennes man.
 
Danmark gillar jag, vet inte om det är en favorit, inte tid att lyssna på allt. Däremot Israel ser jag inte riktigt storheten med? Har försökt lyssnat in den, men nä. Vedervärdigt.
 
Det drar ihop sig. Cavan är på kylning, regnbågsflaggorna uppe, bettings lagda och fjäderboan vajar i sommarvinden.

Har ni läst vad krönikörerna skriver om startfältet, svenska eller internationella?

Jag vurmar för Sverige, Israel, Irland samt den Tjeckiske kamelmannen (OBS! videon 😁).
 

Liknande trådar

Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 249
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 667
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp