Eurovision Song Contest 2018 - FINALEN!

Nej, men hans uppträdande i Melodifestivalen med den överdrivna glädjen när han gick till finalen stör mig fortfarande. (Förutom att hela hans omogna personlighet, så som den visas i medier, stör mig.)

Jag tar nästan för givet att du inte tittar på Wahlgrens värld men om du hade gjort det så hade det blivit uppenbart för dig att hans personlighet som den visas i media är precis så han är. Att han blev precis sådär glad på riktigt.

Sen må han ge ett omoget intryck. Men varför man som vuxen, betydligt äldre, människa ska sitta och spy galla över att en ung kille blir glad över att han blir framröstad som vinnare i en musiktävling är för mig obegripligt. Sitter du hemma och förmedlar till din dotter hur dåligt det är att bli jätteglad och visa sina känslor över det?

Man får tycka vad man vill om Benjamins låt, den var ingen favorit hos mig heller. Men har iaf skrivit den själv, älskar den och älskar att vara med i tävlingen. Är det roligare med alla nummer som skrivs, produceras och framförs av utländska "Eurovisionexperter", eller folk som anser sig vara för fina för tävlingen egentligen?

Jag har förresten inte sett någonting inför tävlingen där han förmedlade en bild av sig själv som segerviss? Så varför behövde han koll på verkligheten?
 
Nej, det är det såklart inte men hon representerar ju ändock landet och i och med hennes vinst kommer Eurovision hållas i Israel nästa år. Israel kommer få massa press och PR då och DET stör mig. De begår såna fruktansvärda övergrepp (och nej det går inte att jämföra med Sverige) och därför borde de inte få delta.

Jag kommer inte att titta nästa år på grund av detta.

Håller med!
Kommer heller inte att titta nästa år pga detta.
 
Jag tar nästan för givet att du inte tittar på Wahlgrens värld men om du hade gjort det så hade det blivit uppenbart för dig att hans personlighet som den visas i media är precis så han är. Att han blev precis sådär glad på riktigt.

Sen må han ge ett omoget intryck. Men varför man som vuxen, betydligt äldre, människa ska sitta och spy galla över att en ung kille blir glad över att han blir framröstad som vinnare i en musiktävling är för mig obegripligt. Sitter du hemma och förmedlar till din dotter hur dåligt det är att bli jätteglad och visa sina känslor över det?

Man får tycka vad man vill om Benjamins låt, den var ingen favorit hos mig heller. Men har iaf skrivit den själv, älskar den och älskar att vara med i tävlingen. Är det roligare med alla nummer som skrivs, produceras och framförs av utländska "Eurovisionexperter", eller folk som anser sig vara för fina för tävlingen egentligen?

Jag har sett honom på TV en gång. Då betedde han sig som en genomsnittlig 11-åring som tjurade för att han blev tillsagd att utföra en uppgift. Det speglar precis min bild av honom.

Aldrig har jag protesterat mot att någon blir glad. Däremot att man kan bete sig som folk och inte som en Duracell-kanin. (Ungefär som när deltagarna i Top Model får en rolig uppgift och skriker rakt ut som ett gäng dagisbarn.)

Jag gillar definitivt inte svåra bidrag, som fjolårets vinnare. Om det nu var frågan.
 
Glad, ja. Se ut som en bumbibjörn på uppåttjack är däremot inte min smak.
Jag har sett honom på TV en gång. Då betedde han sig som en genomsnittlig 11-åring som tjurade för att han blev tillsagd att utföra en uppgift. Det speglar precis min bild av honom.

Aldrig har jag protesterat mot att någon blir glad. Däremot att man kan bete sig som folk och inte som en Duracell-kanin. (Ungefär som när deltagarna i Top Model får en rolig uppgift och skriker rakt ut som ett gäng dagisbarn.)

Jag gillar definitivt inte svåra bidrag, som fjolårets vinnare. Om det nu var frågan.

Lustigt.
Att sitta och gång på gång på gång komma med nya glåpord över människor som blir glada över att de vinner. Att bedöma unga människors personlighet i nedåtlåtande termer och kalla dem "bumbibjörn på uppåttjack".

Det är precis vad jag skulle säga är "inte kunna bete sig som folk".
 
Lustigt.
Att sitta och gång på gång på gång komma med nya glåpord över människor som blir glada över att de vinner. Att bedöma unga människors personlighet i nedåtlåtande termer och kalla dem "bumbibjörn på uppåttjack".

Det är precis vad jag skulle säga är "inte kunna bete sig som folk".

Det är fritt fram att tycka det. Jag tycker fortfarande att hans personlighet är en personlighet som jag inte uppskattar. (Förutom det faktum att jag inte heller gillar låten eller hans sångröst.)
Och ung och ung. Han blir 21 år i år. Det är i mitt tycke vuxen.
 
Ang Benjamin och hans "överdrivna glädje".. jag tyckte inte han verkade tokigare än vissa av kvinnorna som fick några 12or. Nästan sådär så jag börjar fundera på om folk stör sig på att han visar mycket känslor just för att han är en man?

Herregud, hade jag ställt upp i Melodifestivalen, vunnit och sedan fått högsta poäng från något annat land, jag hade svimmat av lycka. Det är ju hur stort som helst, inte för alla såklart, men för de som brinner för musik och som verkligen drömmer om att vara med där och få bra resultat.
 
Ang Benjamin och hans "överdrivna glädje".. jag tyckte inte han verkade tokigare än vissa av kvinnorna som fick några 12or. Nästan sådär så jag börjar fundera på om folk stör sig på att han visar mycket känslor just för att han är en man?

Herregud, hade jag ställt upp i Melodifestivalen, vunnit och sedan fått högsta poäng från något annat land, jag hade svimmat av lycka. Det är ju hur stort som helst, inte för alla såklart, men för de som brinner för musik och som verkligen drömmer om att vara med där och få bra resultat.
Håller med. Är väl jättekul med en man som vågar spela ut äkta glädje i tv. Blev så glad när han vann i Sverige över den glädje han och Felix Sandman utstrålade. Tycker det är ett föredömligt beteende för unga som har dem som idoler.
 
Vilken spännande final det var. Och så många låtar som var bra. Jag höll på Bulgarien, Moldavien, Danmark, Cypern och Sverige (gillar verkligen låten). Tyckte att Israels låt var särskilt bra och tycker precis som @mandalaki att den musikaliskt är ganska svag. Dock unnar jag henne vinsten och tycker det är kul med sådant som sticker ut. Gillar att hon som kvinna gör sin grej och utmanar så många normer.
 
Nej, det är det såklart inte men hon representerar ju ändock landet och i och med hennes vinst kommer Eurovision hållas i Israel nästa år. Israel kommer få massa press och PR då och DET stör mig. De begår såna fruktansvärda övergrepp (och nej det går inte att jämföra med Sverige) och därför borde de inte få delta.

Jag kommer inte att titta nästa år på grund av detta.
Nä det har du iofs helt rätt i. Jag tänkte inte så långt, jag kommer också bojkotta det pga Israels fullkomligt vidriga politik.
 
Nä det har du iofs helt rätt i. Jag tänkte inte så långt, jag kommer också bojkotta det pga Israels fullkomligt vidriga politik.

Å andra sidan kommer Israels negativa sidor också att belysas extra inför och under ESC 2019. Minns ni inte hur det var inför och umder Azerbaijan 2012?
 
Å andra sidan kommer Israels negativa sidor också att belysas extra inför och under ESC 2019. Minns ni inte hur det var inför och umder Azerbaijan 2012?
Fast man ska väl inte sticka under stol med att ESC är en enorm propagandavinst för värdlandet? Det gör det så dubbelt. I esc-cirkusen ska allt vara kärlek, förbrödring och försystring. Artisterna får munkavle. Det jag minns från Azerbajdzjan var att Loreen fick cred för att hon besökte människorättsgrupper, men hade hon pratat om det hade hon blivit diskad.

Och Netanyahu kallade redan igår Netta för en fin ambassadör för Israel.
 
Fast man ska väl inte sticka under stol med att ESC är en enorm propagandavinst för värdlandet? Det gör det så dubbelt. I esc-cirkusen ska allt vara kärlek, förbrödring och försystring. Artisterna får munkavle. Det jag minns från Azerbajdzjan var att Loreen fick cred för att hon besökte människorättsgrupper, men hade hon pratat om det hade hon blivit diskad.

Och Netanyahu kallade redan igår Netta för en fin ambassadör för Israel.
Jag håller med här. Och det känns inte alls bra. Jag tror en politisk diskussion är oundviklig när ett land vars stat bedriver en sådan vidrig människorättspolitik går och vinner. Jag hoppas folk vågar ge kritik till israel denna gång, men jag tvivlar. Sedan tror jag inte det är bra för tävlingen som så, jag tror att det kan finnas några länder som kommer vägra vara med, liksom att jag mycket väl tror att den som kritiserar israel, stat eller enskilda artister, kommer få inreseförbud. I Sverige har vi i alla fall tre artister som mycket väl skulle kunna vara aktuella för melodifestivalen men som har inreseförbud redan nu på grund av sitt ställningstagande och jag tror också det finns en del artister i Europa som kommer vägra uppträda i Israel, det finns flera stora artister redan som vägrar uppträda där, eller som dödshotas efter ställningstagande. Det här är några reella problem med just tävlingen som jag ser just nu...

Säkerheten... Tja, jag har inte heller problem att resa till TelAviv och ska till Jerusalem med dottern här snart. MEN man ska veta att Gazas raketer når till TelAviv även om jag tror att hotet är relativt litet som det är just nu. Man ska också som sagt inte ta det självklart att det är lugn och ro i området med tanke på att det blivit betydligt mer spänt i Mellanöstern bara på några dagar, Ryssland och Iran har inte för inte gått emot och anklagat Israel för att sprängt militärmål över gränsen nu och det skulle kunna gå från konflikt till fullskaligt krig på bara några dagar om det vill sig illa.

Oavsett vilket känns det som sagt att man inte bara kan negligera deras politik och behandling av Palestinierna vilket i Israel börjar närma sig etnisk rensning - även om man inte avrättar folk i ordets rätta bemärkelse utan bara ser till att ta deras hus och ställer dem på gatan.
 
Om man ska tala om termer av seriösa låtar, så kan ju lätt Nettas låt ses som en av de mer seriösa. Går absolut att dra paralleller till avantgardet och dadaismens stora namn som exempelvis Hugo Ball. Visst kännetecknades dada av nonsens och barnslighet, men det i sig var ju ett medvetet uppror mot konstens hierarkier!

Tyvärr är en av de vanligaste kommentarerna där ute: hur kan en sån oseriös plojlåt vinna???
Jag har själv ngt svårt för just kacklandet, men jag kan se förbi det och förstår vad hon vill med sin låt. Men det verkar som väldigt många hör just bara kacklandet och ser låten som ett stort skämt...
 
I Sverige har vi i alla fall tre artister som mycket väl skulle kunna vara aktuella för melodifestivalen men som har inreseförbud redan nu på grund av sitt ställningstagande
Vilka artister är det som inte tillåta att besöka Israel? Och ponera att någon av dessa vinner Mello och ska skickas till Eurovision - kommer dessa då alltså portas så att Sveriges inte får vara med pga att det är ”fel” artist?
 
Nej, men hans uppträdande i Melodifestivalen med den överdrivna glädjen när han gick till finalen stör mig fortfarande. (Förutom att hela hans omogna personlighet, så som den visas i medier, stör mig.)

Jag skickar ju hellre en artist som verkligen vill tävla i ESC istället för alla de som bara ställer upp i Mello för att de vill synas! T.ex. ville varken Margret eller Samir och Viktor vinna Mello i år. Båda hade konserter eller annat uppbokat på ESC-datumen och sa rätt ut innan finalen att de inte ville vinna. De är inte de enda. Finns alltid ett gäng varje år som inte vill vinna. Nä, hellre en artist som Benjamin som vill vinna, vill tävla i ESC och visar sin glädje! Jag tycker att hans och Felixs glädje på finalen av Mello var så fin och de var så bra förebilder för alla killar!
 
Är det bara jag som får upp Verka Serduchka i huvudet när jag ser Israels bidrag? :D Jag älskade Verkas bidrag men minns inte alls Israels. Kanske om jag hör den fler gånger.
 

Liknande trådar

Äldre Nu när vi avhandlat semifinal 1 (tråden finns kvar, fortsätt gärna diskutera där!) så är det hög tid att gå igenom semifinal 2 (går av...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
7 184
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 619
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp