Eurovision Song Contest 2019 - SEMIFINAL 1

Island har blivit varnade av Jon Ola Sand. Ett politiskt utspel till och de diskas. Konstigt då att Dancing Lasha Tumbai och 1944 var ok... de var ju rejält politiska båda två!
 
Det här är första året de har haft en uttagning. Innan har deras bidrag valts internt av TV-bolaget. Men jag håller med dig! De första två låtarna var överlägset bäst och sen har det gått utför! Även om jag uppskattar konstigheter i ESC måste det finnas en låt att backa upp det med. Och i år är den för svag.
Ah, vad bra, jag funderade just på hur uttagningen gått till.

Ja precis! Konstigheter är ok om låten är det. Men i år doftar det kalkon för mig.
 
Island har blivit varnade av Jon Ola Sand. Ett politiskt utspel till och de diskas. Konstigt då att Dancing Lasha Tumbai och 1944 var ok... de var ju rejält politiska båda två!
Jag har inte lyssnat på Island, den lät så gräslig i recapen. Vad är politik i den?

Men 1944 var ju ENBART politik och den vann :confused: Dessutom vann den väl just pga politiken, som låt var den ju inte mycket.
 
Jag har inte lyssnat på Island, den lät så gräslig i recapen. Vad är politik i den?

Men 1944 var ju ENBART politik och den vann :confused: Dessutom vann den väl just pga politiken, som låt var den ju inte mycket.

Låten är inte problemet. Problemet är att bandet uttalar sig rätt mycket politiskt om Israel/Palestina-konflikten. Googla lite så hittar du mer info.
 
Det här är första året de har haft en uttagning. Innan har deras bidrag valts internt av TV-bolaget. Men jag håller med dig! De första två låtarna var överlägset bäst och sen har det gått utför! Även om jag uppskattar konstigheter i ESC måste det finnas en låt att backa upp det med. Och i år är den för svag.
Tidigare har de även åkt med på vågen, det var ngt nytt och kul att Australien var med. Nu när det inte är lika hett längre måste de sticka ut mer... Kan jag tänka mig att de tänker ;)
 
Så himla taggad som vanligt, oavsett hur jag mår så får alltid ESC mig att må bättre! Här kommer mina åsikter om semi 1 utifrån musikvideor och inte live-performance


Cypern:
Rätt bra låt och jag får ungefär det jag förväntar mig från Cypern, med den typiska musiken. Kan väl kanske tycka att låten påminner om många andra låtar jag hört hundratusentals gånger, men jämfört med många andra bidrag så är det ändå rätt hög klass.

Montenegro: Tråkigt tråkigt tråkigt, har inget mer att säga.

Finland: Nej nej nej, det här är en låt som försvinner totalt i startfältet och är ingen jag kommer minnas.

Polen: Alltså visst den sticker ut lite det gör den, men det här är aldrig den typen av musik jag skulle lyssna på och jag har lite svårt för den.

Slovenien: Otroligt tjatig och en låt som håller sig på samma nivå konstant, ett riktigt sömnpiller

Tjeckien: haha jag älskar den här, egentligen så är den väldigt banal och fjantig på något sätt.. men jag blir så glad av den och han känns så härlig.

Ungern: Blaha... glöms bort totalt.

Vitryssland: Helt okej, rätt sköna beats och passar bra på dansgolvet, aningen tjatig.

Serbien: Fin låt som griper tag i mig faktiskt, helt okej.

Belgien: Skön ballad som är rätt vacker, men ingen man kommer minnas om ett år.

Georgien: Nej nej... han känns hysterisk och klarar inte av rösten riktigt, kass låt också.

Australien: opera är verkligen inte min grej, och numret är bara jättekonstigt, frihetsgudinnan? 0 poäng

Island: Det här är lite för udda för min smak, visst kul att de vågar skicka något som sticker ut.

Estland: Tråkigt och något man hört många gånger förr, bleknar i startfältet.

Portugal: Absolut bottenapp. Hemsk låt, hemska röster.

Grekland: Skön låt och jag gillar hennes röst, en av de bättre i startfältet.

San marino: Alltså San marino... varje år skickar de otroligt löjliga låtar och i år är inget undantag.
Jag gissar att din röst går till Grekland alltså ;) och att du ev tar kisspaus resten av tävlingen?
 
Jag har salta pinnar redo, dottern får vara uppe lite längre ikväll och sambon suckar redan :D kvällen kan bara bli fantastisk!

Hoppas ni är några som kör live här, jag dyker upp efteråt!

Heja Belgien och Grekland! :banana:
 
Cypern var tråkigt och inte alls så mycket sommarkänsla som de brukar ha.

Montenegro kan väl öht inte sjunga? Dottern säger iaf att de inte kan det.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är det snart dax! Semi 1 på tisdag och semi 2 på torsdag. Jag tänker att vi kan ta semifinalerna i en gemensam tråd och finalen i en...
14 15 16
Svar
306
· Visningar
11 321
Senast: Rosett
·
Kultur Dags för den officiella tråden för ESC SEMIFINAL 1! :banana::banana::banana: Sverige deltar i semi 2, och de redan klara finalisterna...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
4 373
Senast: Lingon
·
Fritid I morgon kör vi igen! Semifinal 2 är det dags för, med vår egen Cornelia! Kommer Sverige ta sig till final? Vad troe ni om de övriga...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
5 457
Senast: Lingon
·
Kultur Nu är det dags! Dagen vi väntat på! FINAL I EUROVISION SONG CONTEST! Sverige kom med, och i finalen väntar följande delatagare...
18 19 20
Svar
382
· Visningar
17 380
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp