Eurovision song contest 2023, semifinaler

Efter dragshowen får jag rätta mig lite - jag gillade Australien 2018 också (även om den inte var på samma elitnivå som de tidigare två nämnda)!
 
Min dotters fundering:
Är det bara jag som tycker att Martin Österdahl ser ut som om man hade korsat Henry Cavill och Colin firth
😅

1683839744071.png
 
Det här är bidraget som Polens tittare ville skicka. Av vad jag förstår så fick han cirka tre gånger så många röster av tittarna än vad Blanka fick. Dock hade minst en person i juryn personlig vinning i att skicka Blanka. Reglerna för röstningen verkade också ändras ett antal gånger under livesändning för att verka till Blankas fördel. Så av tittarna fick Blanka 10 poäng, och Jann, som fick tre gånger så många röster, fick 12 poäng. :meh: Finns en del att läsa om det, men man blir ju bara förbannad.


Jag hade gärna sett Jann i Eurovision. Han har skrivit låten själv, sjunger bra, och sticker ut.
 
Det här är bidraget som Polens tittare ville skicka. Av vad jag förstår så fick han cirka tre gånger så många röster av tittarna än vad Blanka fick. Dock hade minst en person i juryn personlig vinning i att skicka Blanka. Reglerna för röstningen verkade också ändras ett antal gånger under livesändning för att verka till Blankas fördel. Så av tittarna fick Blanka 10 poäng, och Jann, som fick tre gånger så många röster, fick 12 poäng. :meh: Finns en del att läsa om det, men man blir ju bara förbannad.


Jag hade gärna sett Jann i Eurovision. Han har skrivit låten själv, sjunger bra, och sticker ut.
Hennes svärmor satt väl i juryn samt någon från dansstudio som dansarna var ifrån?
 
Rättelse: Tydligen ändrades inte röstningsreglerna under livesändning, men väldigt nära inpå tävlingen.
 
Jag ska nu lida igenom (om man får tro ER :angel:) resten av fältet, börjar med Belgien.

Som har återuppstått från -80-talets discon :down:
 
Det här är bidraget som Polens tittare ville skicka. Av vad jag förstår så fick han cirka tre gånger så många röster av tittarna än vad Blanka fick. Dock hade minst en person i juryn personlig vinning i att skicka Blanka. Reglerna för röstningen verkade också ändras ett antal gånger under livesändning för att verka till Blankas fördel. Så av tittarna fick Blanka 10 poäng, och Jann, som fick tre gånger så många röster, fick 12 poäng. :meh: Finns en del att läsa om det, men man blir ju bara förbannad.


Jag hade gärna sett Jann i Eurovision. Han har skrivit låten själv, sjunger bra, och sticker ut.
Jag hade lätt röstat på honom, riktigt bra!
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 254
Senast: Mineur
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 870
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 619
Senast: mandalaki
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 550
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp