Eurovision song contest 2023, semifinaler

Haha, Tyskland lät lite risigt på samma vis som Blutengel tänker jag... och mkt riktigt verkar de haft med varandra att göra.
 
Haha, Tyskland lät lite risigt på samma vis som Blutengel tänker jag... och mkt riktigt verkar de haft med varandra att göra.
Johar Bendjelloul var på p3 imorse och snackade Eurovision om att de borde ju självklart sjungit på tyska! Rekommenderar hans prat i efterhand, finns som podd med p3 morgonpasset gästen 👍 dog av skratt många ggr.
 
@Moldavien
zYfTbLL.jpeg
 
Jag tittade lite pa semin idag, och det var forsta gangen jag sag Sverige's bidrag. Jag ar ett stort fan av Loreen sedan 2012, men.. var det verkligen det basta som melodifestivalen hade att erbjuda iar?
Kanndes som laten bara byggde, och sedan sanktes, utan att nagonsin riktigt komma till en minnesbar hojdpunkt?
Ocksa, haret, var ar grejen dar? Tjockt och stort hogt pa huvudet, sedan jattelangt, tunnt och stripigt pa slutet?
Ville alska, ar forvirrad
 
Finland var ju min favorit innan men hans sångröst i andra halvan var ju katastrof. Tycker inte det håller måttet tyvärr

Såå illa? Jag har hört rapporter om det från repen också. Om det låter så illa i finalen blir det svårt för honom att få toppoäng från juryn på lördag! Publiken kan förlåta sånt ibland men frågan om juryn kan det?
 
Såå illa? Jag har hört rapporter om det från repen också. Om det låter så illa i finalen blir det svårt för honom att få toppoäng från juryn på lördag! Publiken kan förlåta sånt ibland men frågan om juryn kan det?
Jag gjorde misstaget att tillsammans med dottern lyssna på Finlands bidrag i en app igår och efter det har jag inte fått något annat än finsk pop-rap-rock på finska i det genererade flödet. Den verkar verkligen ha viktats högt i algoritmerna, för jag har nog aldrig tidigare lyssnat på finsk musik…..
 
Nu har jag sett semi 1. Samtidigt som jag jobbar så tittat med en halvt öga.

Mina tankar:

Loreen är överlägsen!
Tjeckiens låt var fin och stark
Irlands sångare hade alldeles för tighta kläder som inte var tighta på rätt ställe. Kameltå på en man är ingen höjdare...
Israel skrek mest och vad betyder egentligen "I stand here like a unicorn"??

Sist men inte minst! Jag gillar verkligen programledarna!! Hannah är ju underbar!! :heart :bow: Bra jobbat BBC!!
 
Såå illa? Jag har hört rapporter om det från repen också. Om det låter så illa i finalen blir det svårt för honom att få toppoäng från juryn på lördag! Publiken kan förlåta sånt ibland men frågan om juryn kan det?
Jag tycker hans röst var ok i första delen men sen när den svängiga delen kom på var den kass. Han blev nog lite andfådd också. I mina ögon lät det som han verkligen inte kunde sjunga. Tror som du att publiken kan köpa det men inte juryn.

Men har också läst nu att många artister hade lite problem med mikrofonen. Att de behövde ta i väldigt mycket. Så kanske blir det bättre till finalen
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 978
Senast: Mineur
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 191
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 793
Senast: mandalaki
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 934
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp