Bukefalos 28 år!

Eurovision song contest 2023, semifinaler

Om man får hålla tummar för bra placeringar utefter Finland och Sveriges vinst så hoppas jag att Tjeckien kommer högt. Får gåshud när jag lyssnar på den i bilen på högsta volym.
 
Åh just det, Österrike är en bubblare som kommer nu på semifinal 2. Kan hända att dansen från videon övas på också...
 
Om man får hålla tummar för bra placeringar utefter Finland och Sveriges vinst så hoppas jag att Tjeckien kommer högt. Får gåshud när jag lyssnar på den i bilen på högsta volym.
Tjeckien är riktigt bra men jag tycker att dom föll lite på framträdandet tyvärr så tror inte det kommer gå så bra som man önskar
 
Jag är helt förvirrad! Snacka om blandade budskap...

Publikundersökning säger att Finland är en större favorit än Sverige. Alla säger att Finland med största sannolikhet får tittarnas röster medan Sverige får juryns och att totalt vinner Sverige förmodligen. Då man gissar att Sverige får mer av tittarna än Finland får av juryn. Men om man följer snacket så känns det mer och mer osäkert att Sverige ska kunna vinna. MEN, bettingbolagen verkar gå bananas och sänker oddset på Sverige. Just nu ligger det på 1,33 - 1,53 medan Finlands är 3 - 4.5. Eller sammanställningen som just nu säger att det är 49% sannolikhet att Sverige vinner och 20% för Finland. Innan semi 1 var det 44% resp. 22%.

Som sagt, jag är förvirrad! Och har letat efter statistik som säger hur bra bettingbolagen har varit tidigare år på att gissa vinnaren. Men hittar inget...

Frågan är om Finland är så stor favorit som det verkar eller om folk snackar upp den för att det är för tråkigt med en överlägsen artist och en tävling som ser ut att vara avgjord från början? Är det som Netta vs Eleni Foureira? D.v.s. Netta var den stora favoriten men Eleni snackades upp för att det skulle bli spännande men Netta vann ändå en rätt behaglig seger i slutändan. Fast där vände väl bettingbolagen mot slutet om jag inte minns fel och Netta var aldrig lika stor favorit som Loreen är i år.
 
Senast ändrad:
Åh just det, Österrike är en bubblare som kommer nu på semifinal 2. Kan hända att dansen från videon övas på också...
Bor i Österrike och insag att jag nog aldrig hört laten eller ens vet vem/vilka som deltar. Sa ointresserade är Österrikare (och österrikisk media) av Eurovision, det skrivs inget om det. Hade det inte varit för att jag läser svenska tidningar hade jag nog tom missat att det är Eurovionvecka.
 
Oj! Trodde Danmarks sångare var typ 16 år gammal, men han är född året efter mig. 🙈
Älskar rosa, så estetiken är nice, men låten och sången, njaaa.

Edit: Han är alltså 97a.
 
Han överdrev iaf inte... Det här startfältet är inte bara sämre det är ju än så länge astråkigt ...
Rumänen saknar en rosa kjol för att utgöra en bättre klädsel ...

Edit... OH HELL NO stäng kavajen igen TACK
 

Liknande trådar

Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 632
Senast: Mineur
·
Kultur På tisdag smäller det, för mig är det i princip höjdpunkten på året om man inte räknar med semestern till Grekland eller kanske dotterns...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
6 076
Senast: voltis
·
Äldre Med en vecka kvar till semifinal 1 i ESC 2018 kommer här årets första INFÖR ESC-tråd! Eftersom de slutat sända inför-programmen på tv...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 693
Senast: mandalaki
·
Äldre I morgon torsdag kör vi vidare! Det är dags för semifinal 2 i Eurovision song contest!! :bump::bump::bump::bump: Jag ser fram emot att...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
5 707
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp