Bukefalos 28 år!

Eurovison Song Contest 2015 - FINAL!

Låten i sig är ganska ok, kändes inte så ny första gångerna jag hörde den så jag begriper inte riktigt hur den blev så populär. Men Måns sjunger den rätt bra och han förtjänar definitivt priset, så jag är rätt glad ändå :D
 
UoIHLdI.jpg
 
Fel låt vann. Men kul för Måns.

Dock sjuuukt roligt livesändning nu när de inte får tag på Måns. Det har filmats fötter, skrev, rumpor etc etc när kameran på scen var igång. Nu filmas den kvarvarande publiken som lite lojt skanderar Måns nån gång ibland. Har Måns svimmat?
 
Inga längre referat idag bara:

JAAAAAA!!!!! VILKEN JÄKLA SEGER!!!!

Efter ett tag trodde jag att Ryssland hade tagit segern, de låg hela tiden steget före Sverige... Och jag tror att Måns också insåg att Ryssland var för starka.
Men sen.. wow!! Poäng efter poäng plockade vi och man började hoppas igen!!
Och man såg på Måns att han började inse att det kunde gå vägen, vad nervös han vart ;)

Och så VINNER vi!!! Så himla kuuuul!!!

Längtar till nästa år då ska jag och dottern sitta i publiken!! (Kanske gå med henne på en semi och med vuxet sällskap på finalen hehe) LÄNGTAR!!!!


MÅÅÅÅÅÅNSSSSSSS!!! :banana::banana::banana::banana:
 
Jag följer en massa ESC-sidor på Facebook och självklart har de postat inlägg om att Sverige/Måns vann... 10% av kommentarerna är grattis-kommentarer och 90% är om att det är låtstöld, länkar till David Guetta - Lovers on the sun på YouTube, att Måns borde ha diskvalificerats osv. Herregud vad folk är bittra :p
 
Bara för att SVTs personal (och 99% av sveriges befolkning) inte vet vad skandera betyder behöver väl inte du använda det ordet i fel betydelse?

Skandera betyder faktiskt nedsättande tillrop/tillmäle från en samstämd publik-/åhörar-/åskädarmassa.
 
Jag är på jobbet ... TRÖTT men glad... Vaknade och va "rätt" pigg när klockan ringde...
Jösses vilken UNDERBAR kväll... Även om alla självklart är glada när de vinner så känns Måns glädje så äkta och ren på nåt sätt som gör en såååå glad...

Publiken som mässade "sweden sweden sweden" så fort de bara va Sverige som inte fått poäng...
Publikens applåder varje gång Ryssland fanns med på de "förutsatta" poängen men inte Sverige :p
De 2 (de kan varit nån mer) 12orna som inte gick till Ryssland utan Latvia (Lettland) som gjorde att Sverige kunde börja dra ifrån...

VILKEN rysare till final... Och som sagt sen när det väl va klart !!! Hur Måns ÄNDÅ lyckas sjunga och göra låten ... Världsklass !

Nu önskade man bara att man inte behövde jobba utan hade fått ligga kvar i sängen... :p
 
Jag följer en massa ESC-sidor på Facebook och självklart har de postat inlägg om att Sverige/Måns vann... 10% av kommentarerna är grattis-kommentarer och 90% är om att det är låtstöld, länkar till David Guetta - Lovers on the sun på YouTube, att Måns borde ha diskvalificerats osv. Herregud vad folk är bittra :p
Fast där var en låt som var väldigt lik Justin Timberlakes låt. Israel med Golden boy har jag för mej den hette?
 
Jag somnade innan poängen delades ut :( men det verkar vara ett vinande koncept att jag inte skall se programmet ;) såg inte när Loren van heller
 
Jag följer en massa ESC-sidor på Facebook och självklart har de postat inlägg om att Sverige/Måns vann... 10% av kommentarerna är grattis-kommentarer och 90% är om att det är låtstöld, länkar till David Guetta - Lovers on the sun på YouTube, att Måns borde ha diskvalificerats osv. Herregud vad folk är bittra :p
Sånt är så himla löjligt (nu menar jag inte detta mot dig, utan mot folk som gnäller). Hade låten varit ett plagiat så hade den inte fått vara med i finalen. Det går nog att hitta likheter med andra hos alla i finalen, det är liksom rätt svårt att hitta på nåt helt unikt om man inte ska skapa en ny musikgenre.
 

Liknande trådar

Tjatter I kväll klockan 21.00 på SVT1 och SVT Play visas första "Inför Eurovision Song Contest 2015"-programmet :)Programledare är Sarah Dawn...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 953
Senast: voltis
·
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 617
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp