Eurovison Song Contest 2015 - FINAL!

Eftersom jag inte kommenterade programmet nästan något alls i går kväll så måste jag bara skriva att jag tyckte de hade ordnat det jätte bra i Wiener Stadthalle, tyckte det var jätte fin ljussättning och de där ljusbollarna i taket som bildade en del av building bridges-loggan var effektfullt. Sången med b.la kören med barnen var jätte fin och jag tyckte det var skickligt gjort och underhållande att se hur de kombinerat ihop länderna i de där videohälsningarna.
 
Eftersom jag inte kommenterade programmet nästan något alls i går kväll så måste jag bara skriva att jag tyckte de hade ordnat det jätte bra i Wiener Stadthalle, tyckte det var jätte fin ljussättning och de där ljusbollarna i taket som bildade en del av building bridges-loggan var effektfullt. Sången med b.la kören med barnen var jätte fin och jag tyckte det var skickligt gjort och underhållande att se hur de kombinerat ihop länderna i de där videohälsningarna.

Absolut! Arrangemanget var super!
 
Detta måste beskrivas närmare :D
Nu får du ett sent svar men kladdkakeglass och kanelbullekladdkaka kan ju förtäras även fast det inte är ESC ;).

Kanelbullekladdkakan blev rekommenderat i en Kanelbulletråd för inte så länge sedan och receptet hittas här. Kan varmt rekommenderas :D.

Sedan är SIA Glass Kladdkakeglass något som bör finnas i alla svenskars frysbox. Leta efter den nästa gång du handlar :).
 
Jag tycker inte att Heroes är lik Guettas låt. :confused:
Inte jag heller! Alltså små fragment kan påminna litegrann men i sin helhet är det två helt olika låtar.
Men vissa är helt galna när det gäller detta och tycker det är sååå tydlig plagiatism... Jag förstår inte?

Hört att Heroes skrevs före guettas låt också men vet ej om det stämmer?
 
jag kollade med god vänner i går och satt inte vid datorn. Gillade hela programet, Hade jag fått bestämma hade ryssland kommit sist!!

Min topp är
1 Sverige
2 Belgien
3 Australien

Tycker trummnummret var bra, för då kunde alla gå och kissa så även hunden.
 
Hade väl tänkt skriva ett längre referat nu dagen efter, men tycker inte det behövs faktiskt! ;) Fick med det mesta i mitt senaste inläg hehe.
Måns var vördig vinnare och det var kul att det vart så där spännande, vi satt som på nålar!
Många bra låtar med i år, fick flera favoriter men Måns vann ändå mitt hjärta i slutändan, speciellt efteråt när man såg hur ofantligt lycklig han blev av vinsten!!

Själva showen var ok, men då det var 60 års jubileum hade jag velat ha mer tillbakablickar, kanske ngt medley eller artister från förr... trumslagandet var så oootroligt tråkigt... zzzz Och som vi sagt tidigare, programledarna var inte de allra bästa heller... Conchita räddade upp det hela själv ;)

Ska bli SÅ kul med ESC i Sverige igen, gäller att få tag på biljetter bara sen! Och hoppas att det hela går av stapeln i Stockholm ;)
LÄNGTAR redan!!!
 
I år har jag varken sett "förhandsprogrammen" eller deltävlingarna på ESC, men tittade på finalen.
Jag är besviken :meh: Inte EN endaste låt eller artist som hade det där lilla extra, i mitt tycke. Jag är inte alls förvånad att Måns vann :crazy:
Jag ska dock villigt erkänna att han var inte min favorit i den svenska uttagningen :p
Introt är superbra, men refrängen är :yuck: platt och trist!
 
En jäkla tur att Mums-Måns vann! Annars hade ju vidriga Ryssland vunnit och då hade jag bojkottat ESC nästa år.
Röstningen var en riktig rysare och jag var rädd att Ryssland skulle dra ifrån än mer. Sen vände det :banana: :banana:

Göteborgsvarvsdebut + schlagerfest med sköna schlagerbögar + skumpa + Måns = en JÄKLIGT bra lördag i maj :D :cool: :p :love:
 
Inte jag heller! Alltså små fragment kan påminna litegrann men i sin helhet är det två helt olika låtar.
Men vissa är helt galna när det gäller detta och tycker det är sååå tydlig plagiatism... Jag förstår inte?

Hört att Heroes skrevs före guettas låt också men vet ej om det stämmer?


Alla låtar har ton eller fragment som påminner om varandra. Bara dåliga förlorare håller på och tjafsar som de gjorde innan Eurovision!
 
En jäkla tur att Mums-Måns vann! Annars hade ju vidriga Ryssland vunnit och då hade jag bojkottat ESC nästa år.
Röstningen var en riktig rysare och jag var rädd att Ryssland skulle dra ifrån än mer. Sen vände det :banana: :banana:

Göteborgsvarvsdebut + schlagerfest med sköna schlagerbögar + skumpa + Måns = en JÄKLIGT bra lördag i maj :D :cool: :p :love:

Enligt tidningarna om bara telefonröster skulle ha räknas så skulle Italien ha vunnit!
Men jag är supernöjd att Måns vann! Helt rätt kille vann!
Jag hade en känsla / Vibbar av den här låten ifrån början att den kunde gå långt och det gjorde den! :D :cool: :love:

Måns är historisk nu. Inte nog med att han tog hem sjätte segern till oss. Han är den första som ensam kille går och vinner! Tidigare har det varit tjej eller grupp som tagit segern! :cool:
 
Jag måste faktiskt säga att jag är lite förvånad att det framför allt var jurygrupperna som gillade Måns. Jag trodde att juryn skulle älska Italien, men så var inte fallet. Skönt i alla fall att Ryssland inte var ett på någon lista.

Vad jag inte förstår är varför detta skulle bli en "tittarstorm" bland människor. Visst att Italien i så fall vunnit. Men det har ju i många år varit solklart hur rösterna fördelas - 50% tittarröster och 50% jury liksom.
 
Jag har förresten glömt att tacka Litauen!!
Först och främst för att de vågar visa homokyssar i direktsändning och dessutom för att de inte gav några poäng till den stora grannen i öst.

:love: Litauen :love:
 
Jag måste faktiskt säga att jag är lite förvånad att det framför allt var jurygrupperna som gillade Måns. Jag trodde att juryn skulle älska Italien, men så var inte fallet. Skönt i alla fall att Ryssland inte var ett på någon lista.

Vad jag inte förstår är varför detta skulle bli en "tittarstorm" bland människor. Visst att Italien i så fall vunnit. Men det har ju i många år varit solklart hur rösterna fördelas - 50% tittarröster och 50% jury liksom.


Kolla på det här
Telefonröster:
1st – Italy – 366
2nd – Russia – 286
3rd – Sweden – 272
4th – Belgium – 190
5th – Estonia – 144
6th – Australia – 124
7th – Israel – 102
8th – Albania – 93
9th – Latvia – 88
10th – Serbia – 86
jurygruppspoäng:
Sweden 353
Latvia 249
Russia 234
Australia 224
Belgium 186
Italy 171
Norway 163
Israel 77
Cyprus 63
Georgia 62

Hämtade listan ifrån facebookgruppen Alla som älskar Mello och Eurovision, där jag är medlem.
 
Jag slår vad att de som skriker mest nu om att de ska bojkotta ESC nästa år pga. att det är politik osv. ändå kommer sitta klistrade framför TV:n (eller vara på plats här i Sverige) när tävlingen går av stapeln nästa år :p

Om vi hoppar över till nåt annat så visst var det någon i tråden som tyckte Estlands sångare Stig Rästa var lik/påminde om Louis Tomlinson?
tumblr_nln1b7sFgn1tl4o84o2_1280_zpsqblnjbff.jpg

Sen såg jag just detta, tror inte det påverkade resultatet men det var ju ändå lite trist för Georgien ;)
 
Hade ärligt talat inte mycket till övers för någon av årets låtar, men det var roligt att se hur glad Måns blev och det var en helt ok vinnarlåt i ett startfält där ingen stack ut som en klar vinnare.
 
Jag älskade mest den låååånga kramen mellan Måns och Conchita :love: Den såg faktiskt riktigt innerlig ut!
PS till mitt eget inlägg: Det ENDA jag inte riktigt gillade var texten, att vi alla är heroes. Jag tycker det krävs en hel del för att man ska kunna kallas Hjälte.......

Petigt nr 2: Kolibrins sång är verkligen inte the Greates anthem ever heard!!! Vi matade dem på vår balkong i San Diego när vi bodde där, och väcktes varje morgon av de skränigaste, störigaste kraxande läten.Till och med grannarna klagade. Jag vet inte ens om man kan kalla det för sång..... Så långt från ett Great Anthem man kan komma.

Lite kul hur sångtexter skrivs ... ;)
 

Liknande trådar

Tjatter I kväll klockan 21.00 på SVT1 och SVT Play visas första "Inför Eurovision Song Contest 2015"-programmet :)Programledare är Sarah Dawn...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 922
Senast: voltis
·
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 568
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp