Eurovison Song Contest 2015 - FINAL!

Grattis Mums-Måns!:bump:

Jag och en tjejkompis satt och började klappa händerna så fort Sverige fick mer poäng än Ryssland, vilket blev väldigt ofta mot slutet!:D Jag trodde Ryssland skulle vinna men jäklar, Sverige drog i från mot slutet och visade var skåpet ska stå:p
 
Vilken kväll! :D:banana::love:

Måns var SÅ bra och verkligen en värdig vinnare i det startfältet! Den som snackar om att han inte kan sjunga borde gå och lägga sig, alternativt acceptera sin egen tondövhet. Måns är jäkligt duktig på det han gör, en bra sångare och en grym entertainer.

Grattis Måns! :bow:
 
@cili Pinsamt! Jag tyckte både Tyskland och Österrike var väldigt tråkiga och dåliga så för mig gör det inget att de hamnade i botten:p

Konstigaste och absolut sämsta bidraget måste nog ha varit England. Det var dessutom alldeles för många ballader, så många kisspauser:D

Österrike hade gjort en snygg scen tycker jag! Superfin.
 
Okej, nu har jag läst ikapp! :D bara sexton sidor, vad är det här för slöhet? ;)

Bästa födelsedagspresenten ever :love: Grattis Måns!

Här hemma skreks det en hel del. Helt plötsligt var även de som inte är Esc-galna mycket involverade. Innan läste jag en artikelrubrik om att det var Sverige mot resten. I vårt vardagsrum gällde alla mot Ryssland :D

Höjdpunkter i yran:
- Litauen som inte gav några poäng till Ryssland :love:
- Måns tacktal (och glädje!).

Esc får fortsätta stå för kärlek och stolthet. Nästa år hoppas jag på ännu fler prideflaggor i publiken :D

SÅ glad just nu! Och bakis ....
 
Även om det var roligt att Sverige vann så är jag besviken över att Italien inte kom på första plats. :o Jag tyckte att deras sånginsatser var överlägsna. :love:

Guy Sebastian från Australien verkade så himla trevlig och det var roligt att det gick så pass bra för dem! :D
 
Kollade inte alls igår men kollade en genomgång på alla bidrag (sade "usch, usch, nej" på alla utom tre låtar så glad jag inte spenderade tid åt det där igår) samt poängutdelningen. Man märker verkligen att många var anti Ryssland om man jämför hur många som hurrade när några andra länder fick poäng vs Ryssland.

Var ju ändå en helt ok låt som vann :)

Appropå någon som tyckte det var "dumt att spoila" så bör man gå direkt från säng till SVTplay för att kolla finalen. Vinnaren skriks ju ut vart man än kollar i övrigt så..
 
Resultat från semifinalerna:

Semifinal 1

1. Ryssland 182 p
2. Belgien 149 p
3. Estland 105 p
4. Georgien 98 p
5. Rumänien 89 p
6. Grekland 81 p
7. Armenien 77 p
8. Ungern 67 p
9. Serbien 63 p
10. Albanien 62 p
------------------------------------------------
11. Moldavien 41 p
12. Vitryssland 39 p
13. Danmark 33 p
14. Nederländerna 33 p
15. Makedonien 28 p
16. Finland 13 p

Semifinal 2

1. Sverige 217 p
2. Lettland 155 p
3. Israel 151 p
4. Norge 123 p
5. Slovenien 92 p
6. Cypern 87 p
7. Litauen 67 p
8. Polen 57 p
9. Montenegro 57 p
10. Azerbajdzjan 53 p
------------------------------------------------
11. Malta 43 p
12. Irland 35 p
13. Tjeckien 33 p
14. Portugal 19 p
15. Island 14 p
16. San Marino 11 p
17. Schweiz 4 p
 
Sånt är så himla löjligt (nu menar jag inte detta mot dig, utan mot folk som gnäller). Hade låten varit ett plagiat så hade den inte fått vara med i finalen. Det går nog att hitta likheter med andra hos alla i finalen, det är liksom rätt svårt att hitta på nåt helt unikt om man inte ska skapa en ny musikgenre.

Ja precis, började läsa lite fler kommentarer i dag men blev bara irriterad. Här är några exempel:
kommentarer_zpsvwdslhwe.jpg

...och det bara fortsatte och fortsatte i samma stil.
 
de
Ja precis, började läsa lite fler kommentarer i dag men blev bara irriterad. Här är några exempel:
kommentarer_zpsvwdslhwe.jpg

...och det bara fortsatte och fortsatte i samma stil.

Så enligt dom fanns bara en riktig vinnare och de va italien eller grekland ? Jösses å så har då Sverige fått 365 p och Ryssland 303. Så alla de poängen va bara heeeeelt fel. ?
Vilka råloosers. "Men jag är inte bitter" låter som en fin svarskommentar på de ;)
 
Alltså alla som taggar Måns på Facebook egentligen bara för att visa att de är vän med honom på fb. Skäms fan :wtf:
Sen har han väl en privat Facebook/alias av en anledning? Sluta tagga den stackars människan!? :banghead:
 
Senast ändrad av en moderator:
Äh, låt folk vara bittra och missunnsamma i sin ensamhet :p Negativa röster hörs alltid mest, men Europa har faktiskt sagt sitt och Måns hade den mest populära låten. Inget mer med det :)
 
Äh, låt folk vara bittra och missunnsamma i sin ensamhet :p Negativa röster hörs alltid mest, men Europa har faktiskt sagt sitt och Måns hade den mest populära låten. Inget mer med det :)

Finns kommentarer till det också (självklart) :p
5_zps4gkawxca.jpg

Men dom är väl bara dåliga förlorare, har jag inte räknat fel så ligger Sverige även på en andraplats när det gäller att ha vunnit ESC flest gånger. Irland har vunnit 7, Sverige 6.
 
Har spenderat hela frukosten läsandes alla kommentarer på diverse ESC sidor på FB bla.
Oj vad folk vrålar : politics!!! Plagiaism!!

Och många som iiiinte förstår varför Albanien fick så lite poäng!! Politics!!! (Det kan ej vara för att Albanien sjöng så illa??)

Var tvungen att göra ett inlägg ;)

"Omg WHY take this wonderful fun competition SO serious??? Its a SONGcontest and we all know that everyone has such diffrent musictaste in the world, so its almost impossible to compete in music! So lets just enjoy the show, vote for our faves and say congrats to whoever wins! ❤️"
 

Liknande trådar

Tjatter I kväll klockan 21.00 på SVT1 och SVT Play visas första "Inför Eurovision Song Contest 2015"-programmet :)Programledare är Sarah Dawn...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 922
Senast: voltis
·
Äldre Efter önskemål startar jag en egen tråd till semifinal 2, det har vi alltid gjort förr så varför inte i år igen? ;) Torsdagen den...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
8 565
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp