Ev ta hand om 8 avelskaniner...

_Ninni_Hedblom_

Trådstartare
Min klasskamrat har länge försökt fått sin farbror att inse att han inte kan ta hand om sina kaniner längre. Frugan vägrar hjälpa till och han själv har en propp i varje lunga.
Nu har han äntligen kommit underfund med att läget inte håller längre.
Så idag frågade min klasskamrat om jag ville ta hand om kaninerna. Det ska tydligen vara minst 8st kaniner, som använts till avel. Hon sa att det var inga direkt enorma fel på dem, utan de är bara väldigt magra. Jag skulle få både kaninerna och alla burarna helt gratis.
Har inte sagt ja än, utan vill åka dit och kolla på kaninerna först.
Men jag har tänkt som så, att jag ska se i vilket skick kaninerna är i, och därefter kolla vilka som går att rädda och vilka som de kan avliva direkt (förhoppningsvis ingen). Sedan ska jag få upp dem i hull, och vad mer det nu är som krävs, för att sedan hitta nya hem till dem. Vet ej vad det är för ras på dem, kön, ålder, stamtavla, vet ingenting. Inte än iaf.

Men tror ni det låter som en bra idé?
Min pappa hade inget emot att jag tar kaninerna. Han tycker som jag, att om de går att rädda, så är det ju synd att de ska behöva avlivas för att ägaren inte kan ta hand om dem längre. ^_^
Ska bli intressant och se hur de ser ut och sådant. :)


Hoppas på det bästa, men är ändå beredd på det värsta.
 
Sv: Ev ta hand om 8 avelskaniner...

ja, jag tycker det låter jättebra.. :)

jag har ju fått nästan alla mina kaniner på ungefär det viset :o (folk har tröttnat på dom och vill inte ha dom längre)
har 22 stycken nu...
 
Sv: Ev ta hand om 8 avelskaniner...

kul hoppas det är ngt att hänga i granen :idea:
äre ngn rex, angora, rysstecknad eller gotlänning så finns jag bara så du vet blåa kaniner är också fint :love:
 
Sv: Ev ta hand om 8 avelskaniner...

Jag har lejonhuvade kaniner=D ska få ungar snart:) jag tycker verkligen att du ska ta dej an kaninerna för ingen är värt ett sådant liv!!
 
Sv: Ev ta hand om 8 avelskaniner...

Hur vart det men kaninerna fick du ta dom? Hur var dom ? ras? ålder?
 
Sv: Ev ta hand om 8 avelskaniner...

Sannis skrev:
Hur vart det men kaninerna fick du ta dom? Hur var dom ? ras? ålder?

Min klasskamrat, som jag skulle åka dit med, har inte hört av sig.. :crazy: Har inte hört från henne sedan avslutningen den 8:e. Så jag har faktiskt ingen aning..:confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
12 601
Ridning För en tid sedan fick jag en förfrågan om jag kunde tänka mig att provrida en ponny för de ville se om han kunde gå under ryttare över...
Svar
7
· Visningar
1 455
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
23 905
Senast: Amk
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 523
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp