Ever given.

Title-not-required.jpg
 
Hur länge kommer hon sitta fast? Hur kommer ekonomin påverkas?

Redan innan har vi container brist i landet och så stor brist på halvledare att industrier står stilla även om försäljningen inte minskar så minskar förmågan att tillverka vad kunder vill ha.

Vet själv inte för tillfället hur länge jag kommer vara hemma efter påsk, första vändan blir 3 veckor.

Hur påverkas nu?
Vi väntar på ett av skeppen(med vår container) som ligger och väntar pga stoppet.
Det har ju varit kaos redan förra året. Först skulle man göra om båtarna så de blev miljövänligare. Superbra! Men de måste tas ur bruk då. Sen kom covid med grava förseningar.
Sen containerbrist som ledde till att vår tillverkare inte fått en råvara som importerats. Vi fick då vänta på det utöver de planerade Covis-förseningarna. När det äntligen blev klart så fastnar nu skepp-helvetet.

Det kan bli på det berömda att vi klarar av att leverera exakt alla produkter inom normala leveranstider.
Det vore liksom skönt med lite nedförsbacke nu..
Vi får kontakta vårt frakföretag imorgon och se hur det ser ut hos dem nu.

Vi har idag lagt order på ännu en container som vi hoppas kan gå genom kanalen som vanligt, för att spara tid och pengar. Men det är ju långt från garanterat tyvärr.

Väldigt stressande allting!

Och jag är glad att vi har andra ben i verksamheten för att sprida riskerna. Det måste man ändå säga att covid lärt många av oss småföretagare tror jag. Iaf om man överlever.
 
Kan inte komma över att det är "ett tekniskt fel eller den mänskliga faktorn" som ligger bakom detta. Så ska jag börja säga om alla mina misstag!

På sjön är ju annars vädret en klassiker, eller om man måste planera något viktigt, då är det alltid "gammal sjö" trots att det är strålande sol och vindstilla. 🤣
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210329-072332_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210329-072332_Samsung Internet.jpg
    46,5 KB · Visningar: 36

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 733
Senast: Sootie
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 303
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 267
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp