ex. på smarta hästar! labyrinter mm

Sv: ex. på smarta hästar! labyrinter mm

K.L.:
I beteshagen finns ett äppelträd. Nu i höstas när det fanns äppel så var det första hästarna gjorde när de kom dit på morgonen att gå till trädet och äta de som fallit under natten. En morgon stannade jag kvar lite längre, och fick då se att Storm gick och kliade sig mot trädet. Bara att han inte kliade sig, han skakade ner äpplen:eek: :eek: ..... Ett äppel föll- ner med mulen och tugga:p - "kliar" igen- ett äpple till föll o.s.v.

Då hästarna har plockat av sig flughuvorna på betet händer det att de går och visar mig var de ligger, så att jag kan sätta på dem igen. De tycker väl inte att de behöver dem på natten, men på morgonen när flygfäna kommer vill de ha på dem igen...

På vintrarna brukar herrarna Storm och Lune roa sig med att plocka upp pinnar/grenar och sedan stå och dra i dem från varsitt håll:D .

I perioder när Lune har tråkigt brukar han försöka smita ut när jag tar ut Storm från hagen (de går på lösdrift). Han kan stå med baken mot grinden och se helt oberörd ut, sedan vänder han på en femöring och klämmer sig ut just innan jag hinner stänga grinden. Sen brukar han springa ett varv runt lagårn :bump: :bump: och sen låta sig fångas, så numera står jag bara och väntar, och sätter in han i hagen igen. Behov av spänning:D ?

Igår när jag skulle hämta Storm så lät han mig sätta på grimman, men skulle inte följa med. Lune stod bredvid och såg intresserad ut, så jag sa på skoj att "kan inte du hjälpa mig lite?". Då börjar Lune nafsa/bita" Sorm i baken o ryggen:eek: . Storm ser måttligt road ut, men kommer tillslut på att ha mig dragande i grimskaftet framåt och Lune bitande i baken inte är någon hit, så han följer med. Han stannade några gånger till, men då var Lune på igen. OBS! Lune såg glad ut hela tiden, inget aggresisvt bitande.

Vet inte om det är smarthet eller något annat, men om man ser på deras ansiktsuttryck så verkar de nog ha ett visst sinne för humor..:p
 
Sv: ex. på smarta hästar! labyrinter mm

hej hej ! inte för att detta kanske är något speciellt, men en utav mina shettisar kan gå upp för våran trappa till huset. ( 5 trappsteg)

det var så att jag stod och borstade anisette vid husknuten i somras. sen skulle jag bara öppna dörren och ropa på mamma.. i stället för att låta anisette stå kvar själv tog jag henne i grimskaftet och gick upp för trappan. jag trodde såklart att anisette skulle vänta men hon bara traska efter mig. jag hade inte tränat henne med nånting sånt att gå upp på.hon tog ett trappsteg i taget och skritta på som om att alla pållar gjorde det där. hehe men där stod hon och när mamma kom ut i hallen kika anisette in genom dörren ;)

och sen skulle man ju ner från altanen åxå...
anisette gjorde precis som innan. tog ett trappsteg itaget och sen var hon nere. ^^

men som sagt, detta kanske inte är något att kalla smart, för alla hästar kan nog gå upp för en trappa..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp