excel, formler

amalia

Trådstartare
Jag håller på att göra ett excelblad för foderberäkning... Var ju ett bra tag sedan jag hade datakunskap på gymnasiet och har inte pysslat så mkt med excel sedan dess.

Nu till frågan: Jag vill i en ruta skriva in formeln 0,5*värdet i en annan ruta upphöjt i 0,75.

Hur lyckas jag med detta? Har kollat lite och hittar var jag ska infoga upphöjt i men vet inte hur jag ska kunna sammanfoga hela formeln som jag vill ha. Är det någon som kan förklara på ett lättförståligt sätt???
 
Sv: excel, formler

(0,5*A1)^0,75

Är det så du vill ha det eller?
Fungerar mycket bra att bara skriva som vanlig matte istället för att blanda in formler...
 
Sv: excel, formler

Jag trodde hon ville multiplicera först...
 
Sv: excel, formler

hmm jao... det är juh en foderformel.. skiljer inte så mycket på resultatet men hmm nu blev ja fundersam om det är (0,5*vikt)^0,75 eller 0,5*(vikt^0,75) .. tål att tänkas på..
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Senaste dagarna har jag haft problem med Gmail appen när jag ska skriva mail (alltså på mobilen). Den hackar jättemycket så att...
Svar
3
· Visningar
522
Senast: Acto
·
Ekonomi & Juridik Behöver verkligen era tips och erfarenheter gällande detta ärende. Min vän lånade ut sin häst sep 16 - sep 17. Jag och min vän har...
Svar
7
· Visningar
1 164
Senast: Pudlan
·
Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 658
Senast: Lipperta
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp