Exportröntgen, vad betyder LM?

slant98

Trådstartare
Vid exportröntgen kan man lägga till röntgen av rygg. Då står det "rygg LM". Vad är det då som röntgas?? Tornutskott, ryggrad?? Det ska bara vara 4:a bilder av ryggen.
 
Vid exportröntgen kan man lägga till röntgen av rygg. Då står det "rygg LM". Vad är det då som röntgas?? Tornutskott, ryggrad?? Det ska bara vara 4:a bilder av ryggen.
LM står för lateromedialt, alltså vilken vinkel/projektion bilderna tas i. Exat vad som röntgas kan jag dock inte svara på. Det bästa är nog att kontakta kliniken och fråga.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har troligtvis ett litet diskbråck i höger sida av ryggen och har fått nervsmärta i höger ben . Det känns som att det bara blir...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 525
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 272
Senast: Sirap
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
664
Senast: AraSlei
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 128
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp