Bukefalos 28 år!

Exteriör på föl 3 månader

Ruskare

Trådstartare
Hej!

Vet inte om denna hamnar rätt, men ni som är här kan säkert en hel del:) Jag är i föl köpartankar, men vet inte vad som är viktigt att titta på. Horisontell bog har jag hört, högt ansatt hals osv. Någon som har lite tips om vad jag ska titta på? Gärna lägga ut bild och förklara lite om någon orkar. Tack på förhand:)
 
Sv: Exteriör på föl 3 månader

Först så är det svårt att göra bedömning av föl. De är i olika stadier och med bara några veckors mellanrum gå från väldigt vacker till hemsk och vise versa.
Sedan vad man ska leta efter och vilken typ man ska ha beror väldigt mycket på ras och användningsområde. Som te x ett föl som kanske kan vinna travderbyt och en massa kosing ser inte inte som det föl som kanske kommer att vinna dressyrderbyt i Falsterbo. Ändå kommer ju bägge dessa fölen bli väldigt bra hästar som färdiga och vuxna.

Så det enklaste är faktiskt att titta på föräldrar och syskon hur de ser ut som färdiga. Då har man nog störts chans att hitta rätt typ även om inte heller det är så säkert. Finns ju någon anledning till att fölbedömningar inte räknas som officiella och långt ifrån alla föl som blev klass I som föl blir det igen som treåringar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: nexxa
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 735
Senast: Amk
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 286
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 274
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp