Extraslag på hjärtat.

Jag blev raskt hemskickad. Bröt ihop i undersökningsrummet, allt de kunde erbjuda var en annan betablockerare men de kunde inte lova att det skulle hjälpa eftersom nuvarande inte ger någon effekt. Hade kontaktat vårdcentralen redan igår och fick meddelande idag om provtagning och telefontid om 10 dagar. Känns fruktansvärt att behöva vänta tills dess och inte heller bli undersökt.
 
Jag blev raskt hemskickad. Bröt ihop i undersökningsrummet, allt de kunde erbjuda var en annan betablockerare men de kunde inte lova att det skulle hjälpa eftersom nuvarande inte ger någon effekt. Hade kontaktat vårdcentralen redan igår och fick meddelande idag om provtagning och telefontid om 10 dagar. Känns fruktansvärt att behöva vänta tills dess och inte heller bli undersökt.
Eftersom du blev hemskickad känns det ju dock inte som de tycker att det är allvarligare än att det faktiskt KAN vänta? Och det kan man ju se som positivt? De har ju dessutom nu då lyckats "fånga" arytmin på EKG och vet vad det är, och skickade ändå hem dig, så jag tror att du kan vara lugn (lätt för mig att säga, förstår din ångest!).
 
Eftersom du blev hemskickad känns det ju dock inte som de tycker att det är allvarligare än att det faktiskt KAN vänta? Och det kan man ju se som positivt? De har ju dessutom nu då lyckats "fånga" arytmin på EKG och vet vad det är, och skickade ändå hem dig, så jag tror att du kan vara lugn (lätt för mig att säga, förstår din ångest!).

Ja, det är förstås skönt, men jag har hållit mig lugn under hela veckan. Igår var det dock så påtagligt att jag inte kunde sköta mitt jobb och det känns som att det bara blivit värre under veckan som gått. Idag har jag, peppar peppar, inte känt något alls. Jag hoppas att det antingen är för att mensen precis gått över och att det i så fall är hormonellt utlöst, eller för att de nya betablockerarna faktiskt hjälper. Men det är svårt att inte låta det gå ut över vardagen, det känns som att man väntar på att det ska dra igång lika extremt igen. Sköterskan som tog pulsen igår kände direkt hur hjärtat slog hårt och ojämnt när hon tog i min handled, det var helt galet vad det slog runt i nästan varje slag. Då är det svårt att behålla lugnet.

Jag kan acceptera att jag får leva med extraslag och att det inte är farligt, men så som det höll på igår och även förra söndagen då jag åkte in blir helt omöjligt att leva med om inget görs.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 608
Senast: tott
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 776
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 689
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
11 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp