Extraslag på hjärtat.

Mina spänningar är inte att leka med! Vojne, vojne, går jag tillräckligt länge med skiten så är det som att hela kroppen låser sig tillslut. Imorgon ska jag testa på yoga. Det går emot cirka hela min personlighet, men krafttagen är här för att stanna.

Min kropp beter sig så också. Det börjar bli dags för ett besök igen snart. Jag har också samma känslor inför yoga, du får berätta om jag törs prova sedan :D
 
Mina spänningar är inte att leka med! Vojne, vojne, går jag tillräckligt länge med skiten så är det som att hela kroppen låser sig tillslut. Imorgon ska jag testa på yoga. Det går emot cirka hela min personlighet, men krafttagen är här för att stanna.
Min kropp beter sig så också. Det börjar bli dags för ett besök igen snart. Jag har också samma känslor inför yoga, du får berätta om jag törs prova sedan :D
Gällande yoga, jag gillar det mjuka rörelsemönstret och tänket från ridningen att komma ihåg hela kroppen. Jag gillar Sally Swift inom ridningen och ser många paralleller till yogan. Chackran och annat intresserar mig inte. ;) Jag mår bra när jag yogar även om jag är dålig på att ta mig tiden.
Jag följer yoga with adrianne på Youtube och även om hon kan bli lite åt det flummiga hållet så är det med humor som jag uppskattar.
Så våga testa! :)
 
Mina spänningar är inte att leka med! Vojne, vojne, går jag tillräckligt länge med skiten så är det som att hela kroppen låser sig tillslut. Imorgon ska jag testa på yoga. Det går emot cirka hela min personlighet, men krafttagen är här för att stanna.
Det finns ju även feldenkreis och rosenmetoden om yoga inte känns rätt.
 
Mina spänningar är inte att leka med! Vojne, vojne, går jag tillräckligt länge med skiten så är det som att hela kroppen låser sig tillslut. Imorgon ska jag testa på yoga. Det går emot cirka hela min personlighet, men krafttagen är här för att stanna.
Yoga var för mig som att bli överkörd av ett godståg! Men när jag väl hade insett att yoga inte var något flum-vm i avkoppling var det ändå en okej träningsform ända till jag fick diskbråck och blev specifikt avrådd från yoga. Men för min egen specifika oro i kroppen var yoga ändå mycket effektiv, jag kunde slappna av i ett yogamindset även när jag var i andra situationer, det handlar ju mycket om hållning och andning också, inte bara poser. Rekommenderar varmt att gå till yogayama eller factory fitness, två mycket kompetenta träningsställen för yoga.
 
Yoga var för mig som att bli överkörd av ett godståg! Men när jag väl hade insett att yoga inte var något flum-vm i avkoppling var det ändå en okej träningsform ända till jag fick diskbråck och blev specifikt avrådd från yoga. Men för min egen specifika oro i kroppen var yoga ändå mycket effektiv, jag kunde slappna av i ett yogamindset även när jag var i andra situationer, det handlar ju mycket om hållning och andning också, inte bara poser. Rekommenderar varmt att gå till yogayama eller factory fitness, två mycket kompetenta träningsställen för yoga.

Fick faktiskt tips om just Yogayama. Får se hur det känns efter prova på ikväll, helst vill jag ju har något som är så nära mig som möjligt så att det inte blir ytterligare stress över att jag även ska ta mig dit.
 
Fick faktiskt tips om just Yogayama. Får se hur det känns efter prova på ikväll, helst vill jag ju har något som är så nära mig som möjligt så att det inte blir ytterligare stress över att jag även ska ta mig dit.
Har själv bott i ditt område så jag vet hur det tar emot att 'åka in till stan', men när det gäller just yogayama (och FF) så är det värt det. Se det som avkoppling att få unna dig LYXEN istället för att göra träningen på bygdegård eller liknande.
 
Jag har fortfarande inte yogat. :angel:

I december fick jag göra min långtids-EKG och fick efter några veckor till svar att det var normalt. En viktig milsten i mitt psykiska tillfrisknande, så pass att jag förra veckan faktiskt genomförde ett träningspass. Det är första gången på åtminstone 2,5 år. Ikväll blir pass nummer två. Rädslan sitter i och jag överanalyserar hela tiden kroppens svar på ansträngningen, men det går. Ångesten släpper fort.

Hypokondri är ett helvete, people.
 
Jag har fortfarande inte yogat. :angel:

I december fick jag göra min långtids-EKG och fick efter några veckor till svar att det var normalt. En viktig milsten i mitt psykiska tillfrisknande, så pass att jag förra veckan faktiskt genomförde ett träningspass. Det är första gången på åtminstone 2,5 år. Ikväll blir pass nummer två. Rädslan sitter i och jag överanalyserar hela tiden kroppens svar på ansträngningen, men det går. Ångesten släpper fort.

Hypokondri är ett helvete, people.
Hoppas att du med tiden kan slippa ångesten helt. Men testa yoga någon gång när du har tråkigt, det värsta som kan hända är att du har lite mindre tråkigt. ;)
 
Jag har numer möjlighet till yoga på gångavstånd (!!!) vilket gör att jag har bokat hela terminen. Har gått två gånger. Det är "holiyoga", så snudd på lite för mycket flum för mig men instruktören håller det på en nivå som jag kan förlika mig med utan att göra våld på mig själv. Fokus är avslappning och så stretchar vi lite på det. Jag försöker vara öppen. Med två pass i ryggen så gillar jag det. Jag är lite starkare än vad jag trodde och inte riktigt så osmidig som jag känt men det finns plats för förbättring. Jag har svårt att sluta låta tankarna snurra men pass två var bättre än pass ett.

Hur som, är det på rimligt avstånd skulle jag ge yoga ett försök :)
 
Jag har numer möjlighet till yoga på gångavstånd (!!!) vilket gör att jag har bokat hela terminen. Har gått två gånger. Det är "holiyoga", så snudd på lite för mycket flum för mig men instruktören håller det på en nivå som jag kan förlika mig med utan att göra våld på mig själv. Fokus är avslappning och så stretchar vi lite på det. Jag försöker vara öppen. Med två pass i ryggen så gillar jag det. Jag är lite starkare än vad jag trodde och inte riktigt så osmidig som jag känt men det finns plats för förbättring. Jag har svårt att sluta låta tankarna snurra men pass två var bättre än pass ett.

Hur som, är det på rimligt avstånd skulle jag ge yoga ett försök :)

5 mil enkel väg. :laugh: MEN, jag ska försöka ta mig i kragen och komma iväg framöver! Det skulle nog göra gott.
 
Har iallafall funnits yogaklasser i både arkösund och i Kättinge viket är betydligt närmare än in till stan för dig. Kolla upp det!

Jag har hört talas om detta! Jag skulle dock gärna gå dagtid. 🧐 Så då är det nog stan som gäller, dessvärre. Men det går säkert att kombinera med lite ärenden, så att det inte tar emot lika mycket att starta bilen.
 
Jag har hört talas om detta! Jag skulle dock gärna gå dagtid. 🧐 Så då är det nog stan som gäller, dessvärre. Men det går säkert att kombinera med lite ärenden, så att det inte tar emot lika mycket att starta bilen.
Googlade och såg att någon hade yoga retreat (dagtid) i Rönö förra sommaren, kanske blir något detta år också om du har tur - när sommargästerna invaderar. Googla fram Kiasbodyinbalance så hittar du det.
 
Ja, då var jag här igen då. Ihållande "extraslag" sedan förra fredagen, så alltså över en vecka nu. Efter tre dagar åkte jag in till akuten men allting såg bra ut, både EKG och provtagning. Jag hade fullt pådrag på hjärtat som gjorde volter i bröstet, men ändå syntes ingenting. Metoprolol utskrivet, men det tar inte bort extraslagen utan tar bara udden av känslan.

Den här gången känns det inte som att det skulle bero på stress eller dylikt. Jag känner mig inte stressad och pulsen rusar inte, det slår bara extra hårt med vad som känns som en liten fördröjning innan. Det är fruktansvärt tärande psykiskt och kan vara väldigt ihållande, så mycket som kanske var tredje hjärtslag under lång tid.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till. Det har bara gått en vecka och jag är i princip redo att hoppa framför tåget. Det känns ända ner i magen och upp i huvudet, som någon form av tryckförändring i kroppen som jag inte får fason på. Tog kontakt med VC som skulle höra av sig senast imorgon men just nu vill jag bara sätta mig på akuten och be om en helkroppsscanning. :(

/Bedrövad Fruentimber
 
Jag har inte läst hela tråden utan bara ditt senaste inlägg så kanske har någon redan skrivit om det. Jag hade precis så när jag hade skyhöga sköldkörtelhormonnivåer förra våren. Det var inte mitt enda symptom dock. Mitt försvann när mina sköldkörtelnivåer blev normala igen :) Hoppas du får hjälp av VC.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 609
Senast: tott
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 781
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 691
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
11 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp