Extremt trött i början av graviditeten?

amalia

Trådstartare
Ja, har detta drabbat er? Jag har varit hemma från jobbet för att jag misstänkte att jag hade någon infektion i kroppen som gjorde mig väldigt trött och jag kände att jag knappt orkade ta ut hästarna på morgonen för att jag blev andfådd och kände mig trött i kroppen.

Men något ytterligare tecken på infektion har inte dykt upp, jag har ingen feber alls.

Funderar därför på om det är graviditeten som "spökar". I söndags gick jag och la mig vid åtta-tiden på kvällen, upp tidigt på måndag för att åka till stallet och släppa ut hästarna. Sjukanmälde mig och åkte hem och sov! Sov till halv tolv på dagen och var lika trött på kvällen, somnade vid halv nio utan problem!

Idag gick jag upp vid åtta-tiden och gick ut med hundarna, åt frukost och la mig och vilade, somnade och sov till 12.

Känns jobbigt! Fungerar inte att jobba om jag ska vara såhär trött!

Vad har ni för erfarenheter??
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag var exakt sådär trött. Kunde sova konstant, spelade ingen roll vad jag gjorde, jag blev urtrött.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

En nyfiken följdfråga: Hur fungerade det för dig att jobba om du var så extremt trött?
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Vad har ni för erfarenheter??

Jag blev så "trött" att jag svimmade, så bra gick det för mig att hålla graviditeten hemlig! Jag var jämt tvungen att ha vatten, dextrosol och coca cola med mig för att kunna stå på benen.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Hur länge kan det tänkas hålla i sig månne?

Känner mig som en bov som är hemma från jobbet, men det fungarar helt enkelt inte att jobba om jag ska vara såhär trött:cry:

Har bestämt mig för att vara hemma i morgon med och sedan försöka jobba på torsdag då jag har en lite kortare dag.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Det är grymt svårt att jobba, det positiva är ju att det (oftast) går över. För att bli värre :crazy:. Ibland.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag jobbar på en förskola med de allra minsta barnen (1-3år) och det går i ett hela tiden!

På ett sätt känns det jobbigt att vara hemma på grund av trötthet men å andra sidan känner jag att jag definitivt inte tänker pressa mig, för riskerna finns ju alltid för missfall, speciellt så här tidigt i graviditeten.

Så det är nog bara att lyssna på kroppen och hoppas att detta är något som är övergående och bara väldigt extremt just nu!
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag var PRECIS likadan, det var HEMSKT! Jättesvårt att orka jobba, jag sov från sekunden jag kom hem tills det var dags att jobba igen. Jag var ju på jobbet, men jag var hemma någon vecka och var sjuk, innan jag fattade att det var graviditeten, och sen tog jag lite komptid och ledig tid när jag kunde. Men det är skitjobbigt, det är bara stå ut! Det blev bättre kring v 13-14 om jag inte minns fel. Men nu är det tillbaka ... Gäsp !!
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

I början, från efter jag plussat och 2-3 veckor framåt var jag extremt trött, kunde somna var som helst och var tvungen att sova efter middan för att orka ut till stallet....

Men nu när jag är i v11, snart v 12 så börjar det släppa och vissa dagar är jag riktigt pigg och får massor gjort! Så det är väl bara att passa på nu innan magen kommer och man blir tung och otymplig:crazy:!

Iofs påpekade en arbetskompis idag (som vet att jag är gravid) att
"nu börjar ju magen synas":eek:.
Tycker inte jag men jag har väl vant mig vid att inte kunna knäppa jeansen:rofl:, dags för mammabyxor kanske:o).
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

De flesta jag känner har oxå blivit extremt trötta i början, men jag blev precis tvärtom, hade hur mkt energi som helst och var hela tiden tvungen att göra något för att inte bli rastlös. NU däremot är jag trött (v 34), men med förra barnet blev jag inte trött alls...
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Men nu när jag är i v11, snart v 12 så börjar det släppa och vissa dagar är jag riktigt pigg och får massor gjort! Så det är väl bara att passa på nu innan magen kommer och man blir tung och otymplig:crazy:!

Det där är lite roligt, så tänker jag också! Förra veckan tapetserade jag och målade om ett rum och när jag stod där på en pall och målade taket tänkte jag just det; Lika bra att passa på innan man blir stor och klumpig och får foglossningar och alla andra hemskheter man hört om.
Fast jag är i vecka 39 nu så förmodligen blir det inte mycket värre än så här ;)
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

kl

Fram till vecka 10 ungefär var jag sådär fruktansvärt trött. Det var jobbigt eftersom jag jobbade skift, så varannan vecka jobbade jag 6-15 och varannan vecka 15-24.
Det var oerhört svårt att hålla sig vaken, men som tur var så går det över. Nu i slutet av graviditeten tycker jag däremot att det börjar kännas ungefär likadant som i början.
Igår gick jag och la mig vid 24-tiden, och sov till 12.30 idag. (Med vissa avbrott då).
Helt sjukt så trött man kan vara.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Men nu när jag är i v11, snart v 12 så börjar det släppa och vissa dagar är jag riktigt pigg och får massor gjort! Så det är väl bara att passa på nu innan magen kommer och man blir tung och otymplig:crazy:!

Rasmus är 4 månader och vi har fortfarande inte börjat med hans rum :angel:
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

ibörjan sov jag hela tiden typ 20timmar per dag
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag var extremt trött, somnade var som helst och hela tiden :)

Somnade direkt då jag kom hem från jobbet och vaknade vid 21 för att hanvhjärtat bli avklädd, lagd i sängen o lite tandborstning oftast var jag icke vid medvetande vid denna behandling utan sov liksom.

Sen sov jag utan problem hela natten tills det var dags att stiga upp igen.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Så trött var jag med! Jag upptäckte dock att jag var gravid första dagen på semestern, så jag sov rätt så mycket då ;) Sen blev det bättre och försvann efter ett par veckor.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag var också mycket trött i början av båda graviditeterna men jobbade alltid som jag skulle. Denna andra graviditet har jag varit trött längre och mer, men nu har vi ju en 2-åring också. Förra gången hade man ju bara oss vuxna att ta hänsyn till.

Tror ändå att den där värsta tröttheten gick över kring vecka 12-13.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Hur länge kan det tänkas hålla i sig månne?

Känner mig som en bov som är hemma från jobbet, men det fungarar helt enkelt inte att jobba om jag ska vara såhär trött:cry:

Har bestämt mig för att vara hemma i morgon med och sedan försöka jobba på torsdag då jag har en lite kortare dag.

Snart gått halva tiden, lika trött fortfarande, det är förlamande, jobbigt...tröttsamt...:crazy:

Järn, massor av nyttig mat, inte för mkt socker, frukt, små mellanmål hela tiden, inte för stora portioner, järn och massor av frisk luft.


Enda som hjälper mig.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Det var lite det jag funderade på om järnbrist kunde ha ngt med saken att göra. BM tyckte inte att jag behövde börja med järn innan hon hade tagit blodprov på mig vilket vi ska göra den 20/3, men kanske skulle prova det!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 819
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: Icfafn
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 915
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp