Extremt trött i början av graviditeten?

Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Det var lite det jag funderade på om järnbrist kunde ha ngt med saken att göra. BM tyckte inte att jag behövde börja med järn innan hon hade tagit blodprov på mig vilket vi ska göra den 20/3, men kanske skulle prova det!

Oj! Äter du inte järn måste jag nog säga att du bör börja direkt!

Jag äter Niferex, de hjälpte mig att bli piggare på bara 3 dagar. Jag tror att det är det märket du också kommer att bli rekommenderad att äta.

Jag hade inte tvekat en sekund, börja direkt!
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Det var lite det jag funderade på om järnbrist kunde ha ngt med saken att göra. BM tyckte inte att jag behövde börja med järn innan hon hade tagit blodprov på mig vilket vi ska göra den 20/3, men kanske skulle prova det!

Jag skulle INTE äta järn utan att ha tagit blodprov. För högt Hb är inte heller bra - kan ge blodproppar i moderkakan etc., så om du misstänker järnbrist, se till att få ett blodprov SNARAST så du vet om du ska äta järn. Ring BM och be att få ta tidigare.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag är i v 34, och min BM avråder mig från att börja med järn, mina värden är tillräcklig bra och som sagt.... för höga Hb-värden är inte bra heller

Förra graviditeten började jag med järn tidigt, vecka 20 någonting, men då hade jag väldigt låga värden innan.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag har legat på runt 145 i Hb hela graviditeten, sjönk till 117 runt v.18 då började jag med niferex varrannan dag, då var oxå mitt blodtryck lågt.

Sen blev det lite då och då när jag kom ihåg, och i v. 33 fick jag sluta helt.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag var supertrött i början! Gäspade hela tiden och kunde sova när som helst, hur som helst... Var hemma från jobbet en vecka "sjuk" och sov i princip hela tiden! ;)
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

BM tyckte inte att jag behövde börja med järn innan hon hade tagit blodprov på mig vilket vi ska göra den 20/3, men kanske skulle prova det!

Jag hade 145 i hB på inskrivningen för 1,5 vecka sedan, så det är inte därför jag varit trött.
Jag skulle nog inte ta järn i onödan, för högt hB är som sagt inte bra dessutom har järntabletter en tendens att ge trög mage.... Och blir min mage trögare än den är nu så snackar vi förstoppning :crazy:. Och jag har förstått att det är ganska vanligt att ha det så?
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Ja usch den hårda magen :eek: Det var verkligen ett slag för mig, har aldrig haft såna problem innan men nu oroar jag mig konstant för magen och proppar i mig laxerande mat :p Och jag äter INTE järn ... vill verkligen inte göra det heller, då blir det ju etter värre ...
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Var oxå extremt trött, tror jag sov nästan konstant till minst 7e månaden eller så.
& hade ingen järnbrist kan tilläggas.
Var såklart sjukskriven, ingen kan jobba när man inte ens kan hålla sig vaken 3 timmar i sträck av ett dygn:crazy:
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag somnade typ 19.30 varje kväll de första tre månaderna!
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Okej!

Känns skönt att veta att jag inte är ensam eller har "dålig inställning" som en kamrat uttryckte det häromdagen...

Kamraten påpekade att jag är ju gravid inte sjuk.

Men vad gör man när man knappt orkar hålla sig vaken, blir trött av att bara rasta hundarna runt kvarteret?

Nu jobbade jag i går och det gick bra, och jag hoppas att det ska gå lika bra idag!
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Jag var också jättesuperdupertrött i början. Fram tom vecka 10 eller ngt sånt. Jobbade gjorde jag ändå. Man får ta sig tiden att sova ordentligt när man är ledig. Jag sov i regel alltid middag 1-2 timmar när jag kom hem från jobbet. Oftast la jag mig vid 20-21tiden på kvällen också.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Också trötter! Tidigare även riktigt ont i huvudet! Hade för lågt järnvärde. Testa ditt! Det kan hjälpa lite!
En del säger att träna, promenera ska också hjälpa!
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Dålig inställning :eek: Vad var det för kamrat ?? :mad:

Låt dig vara trött, tänk bara att det är bebisen som behöver mycket energi till att bygga sina små celler :love: Jag kunde njuta av tröttheten genom att tänka på det!
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Det är populärt talesspråk nuförtiden att säga att graviditet inte är en sjukdom.Måste vara män som kommit på det:devil::angel:

Nej, det är visserligen ingen sjukdom men kan ge samma symptom som sjukdomar & då är man ju sjuk, eller arbetsoförmögen, eller inte vid sin fulla kapacitet, vad folk nu vill kalla det.
 
Sv: Extremt trött i början av graviditeten?

Oj! Äter du inte järn måste jag nog säga att du bör börja direkt!

Jag äter Niferex, de hjälpte mig att bli piggare på bara 3 dagar. Jag tror att det är det märket du också kommer att bli rekommenderad att äta.

Jag hade inte tvekat en sekund, börja direkt!

Tröttheten i början behöver inte ha ett dugg med järnbrist att göra! Jag hade toppenvärden på järn under nästan hela graviditeten (i slutet åt jag järntabletter för att det sjunkit något, men det var inte "för lågt" utan bara lägre än jag haft från början. Dessutom skulle jag snittas och då var det bra med lite "reserv" sa BM).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 822
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 225
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: Icfafn
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 915
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp