Få bort gammal lukt

Varför blir det då fläckar på tyget om det kommer klorin på?
För att det skiljer i nyans trots blekningen. Det är fortfarande vitt?
Men är inte vissa syntetmaterial färgade vita? De som liksom ser sjabbiga ut efter man använt den ett tag så de slitits
Synteten missfärgas av att smutsen går in i fibern, inte pga av att någon vit färg nöts bort. Alla ljusa nyanser blir dassiga efter en tids användning om de inte tvättas efter varje användning. Kolla på BH:ar.
 
Jag hade
Klorintvätten klar! Jag tror lukten är borta, men nu luktar det klorin 😅. Har hängt ut på vädring nu så får se om det fortfarande luktar när det torkat. I så fall får det hänga kvar ute, och trotsa vädergudarna 😬
Jag hade nog tvättat en gång till först, för att säkert få bort all klorin...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Zacci
·
Övr. Hund Vi håller på att röja ur ett gammal ödehus för att flytta in så fort som möjligt. Tyvärr har förra boende haft ett gäng hundar instängda...
Svar
12
· Visningar
2 308
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp