Få grus att fästa på brädgolv

Jamtland

Trådstartare
Har ett "brädgolv" till mina grisars matplats, men det blir såphalt när det är blött ute. Har ni något förslag för att göra det mindre halt? Gissar att många har samma problem när hästar ska stå på brädgolv? Hur har ni löst det?
Funderar på om något slags lim kan få grus eller kanske sand att fastna på brädorna?

Har ett "brädgolv" till mina grisars matplats, men det blir såphalt när det är blött ute. Har ni något förslag för att göra det mindre halt? Gissar att många har samma problem när hästar ska stå på brädgolv? Hur har ni löst det?
Funderar på om något slags lim kan få grus eller kanske sand att fastna på brädorna?
Tvärslåar rakt över så det finns grepp möjligheter. Det är nog det enda som fungerar i längden.

Hönsnät har vi på spångar, broar och så där häst, hund och människor ska gå. Fastsatt med zinker och plank på sidorna.
Vet dock inte hur det funkar med grisar.

Snurrfiasjälvklart? !: 17743109 skrev:
Tvärslåar rakt över så det finns grepp möjligheter. Det är nog det enda som fungerar i längden.
Jamen jisses så självklart?! *slår mig för pannan* Egentligen vet jag ju att det är ett jättebra sätt, jag bara glömde det. Tack! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 058
Senast: Grazing
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 864
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 764
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka