Få hästen att Lita på dig? / Större Ledarskap

S

Spenna

Kan ha placerat denna tråd fel ...Eftersom jag faktiskt inte vet vart jag skall lägga den...Är 13 år ( i augusti :p ) och äger ett 7 årigt islandshäststo tillsammans med min mamma...

Nu undrar jag vad man kan göra för att få hästen att lita mer på en eller lixsom ...Stärka ledarskapet så hästen kan riktigt lita på dig till 100%

Hon är jättesnäll och följer efter mig (Visserligen lite lånt efter och min tränare sade att när vi vände , vände hon "framför/före" mig och det var inte så bra...) osv när hon är lös i en inhägnad...

Men jag kan faktiskt inte så mycket när det gäller övningar osv

Sorry om jag förklarat dåligt..Bara att fråga om de är ngt!! :angel:
 
Sv: Få hästen att Lita på dig? / Större Ledarskap

Kan ha placerat denna tråd fel ...Eftersom jag faktiskt inte vet vart jag skall lägga den...Är 13 år ( i augusti :p ) och äger ett 7 årigt islandshäststo tillsammans med min mamma...

Nu undrar jag vad man kan göra för att få hästen att lita mer på en eller lixsom ...Stärka ledarskapet så hästen kan riktigt lita på dig till 100%

Hon är jättesnäll och följer efter mig (Visserligen lite lånt efter och min tränare sade att när vi vände , vände hon "framför/före" mig och det var inte så bra...) osv när hon är lös i en inhägnad...

Men jag kan faktiskt inte så mycket när det gäller övningar osv

Sorry om jag förklarat dåligt..Bara att fråga om de är ngt!! :angel:

det bästa du kan göra är att bara försöka lära dig dins häst språk så ni förstår varandra - kommunikation är A och O.
Timtal i hagen har hjälpt mej.
 
Sv: Få hästen att Lita på dig? / Större Ledarskap

Den bästa läraren är hästen. Frågorna ställer du genom rörelser i kroppen och förtroendet stärker du genom ditt sätt att andas och genom att vara harmonisk i din egen kropp.
:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 206
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 991
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
937
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till er som har tips och råd, hur får jag ihop att ta upp mitt hästliv på allvar igen och faktiskt sikta mot att tävla...
2
Svar
22
· Visningar
3 147
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp