Bukefalos 28 år!

Få käft på hunden!? Trotsålder?

Sv: Få käft på hunden!? Trotsålder?

*KL*
Vi har två jämnåriga hanhundar, den ena hade ingen sk "trotsålder", med den andra hade det, inte extremt, men märkbart, detta är en wachtel som är mycket hård i lynnet. Efter två-tre månader var han lika lydig som innan.

Hur förklarar man det? Tror ni inte "trotsåldern" är olika för olika individer och raser? Jag menar, eftersom ena hanen inte hade nån trotsålder, med den andra hade det och vi behandlar dom lika, kanske wachteln något striktare eftersom han behöver det.
 
Sv: Få käft på hunden!? Trotsålder?

Ok, då förstår jag.Som sagt jag undrade bara varför du aldrig skrev ut hur de kunde göra osv....
Nej inget vidare att bli idiotförklarad , men man ska ju också tänka på att bemöta andra som man själv vill bli bemött.
 
Sv: Få käft på hunden!? Trotsålder?

Ok, då förstår jag.Som sagt jag undrade bara varför du aldrig skrev ut hur de kunde göra osv....
Nej inget vidare att bli idiotförklarad , men man ska ju också tänka på att bemöta andra som man själv vill bli bemött.

Jag bryr mig inte hur jag blir bemött men tänker inte skriva nåt mer om dom bitarna heller.Dom som skickat privata meddelanden är ändå inte några jag ser upp till snarare tvärt om tycker dom har en jäkligt snevridet sätt o se på hunden.
 
Sv: Få käft på hunden!? Trotsålder?

Min hund gör lekinviter åt alla om situationen blir för jobbig. Det märks så tydligt på henne. Vi kan väl leka istället för att du är arg på mig säger hon åt andra hundar. Det fanns en tid när hon behövde göra så åt mig också och jag trodde att hon "trotsade" och blev ännu argare på henne. Idag behöver hon inte det eftersom att jag lärt mig mer. Men hon gör det som sagt åt andra hundar om det blir för jobbigt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
810
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 218
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 676
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 519
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp