Få plats på MH/BPH (utbruten från Uppdateringstråd nr 24)

Här är det jättesvårt att få plats på MH överlag. Ibland är det över 20 anmälda när anmälan stänger. Ännu svårare med MT sen. Jag åkte hela vägen till Falkenberg för att göra MT.
Ja och här uppe i norrland är det knappt några MT alls och brukshundar går ju såklart före så jag har anmält till Falkenberg nu i början på juni på SSPKs MT och jag har drygt 100mil enkel väg så jag hoppas att jag överhuvudtaget får åka om jag kommer med...
 
Ja och här uppe i norrland är det knappt några MT alls och brukshundar går ju såklart före så jag har anmält till Falkenberg nu i början på juni på SSPKs MT och jag har drygt 100mil enkel väg så jag hoppas att jag överhuvudtaget får åka om jag kommer med...
Håller tummarna!!
Jag har förberett mig på att åka långt för MT sen när det blir aktuellt, men kommer försöka få en plats närmare om det går.
 
I Juli ska ”hela släkten” gå BPH :D vi ”hängde på låset” och bokade så fort tiderna kom ut i början på året. Ca 30 min resväg känns väldigt rimligt. Vi blir min flat, min/mammas dalmatiner och brorsans sambos golden. Ska blir väldigt intressant. Tre helt olika hundar på alla sätt o vis.
 
I Juli ska ”hela släkten” gå BPH :D vi ”hängde på låset” och bokade så fort tiderna kom ut i början på året. Ca 30 min resväg känns väldigt rimligt. Vi blir min flat, min/mammas dalmatiner och brorsans sambos golden. Ska blir väldigt intressant. Tre helt olika hundar på alla sätt o vis.
30 minuter känns om lyx :)

Jag fick resa i två timmar. Men det var kul, har ju inte varit på BPH tidigare.
 
Hur gick BPHt då? :)
Mycket mycket bättre än väntat.

Dock noll på matintresse och 1 på föremålsintresse. Inget jag blev förvånad över.
Men skrammel och uppdykande föremål var enkelt. Konstiga gubben likaså. Där var det lite morr men ingen ragg eller allvarlig aggression. De trodde inte att han kunde bli arg....
Fick beröm för en trygg hund som såg ut att må bra.

Känns skönt. Det betyder att mitt jobb varit rätt. Att det jag gjort för att få honom att inte vara så rädd och reaktiv gett resultat. Och att han inte hade det från början utan det antagligen var de där extramånaderna i kenneln som gjort honom sådan?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 267
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 272
Senast: Fiorano
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så bråkiga tankar man kan ha ibland. När man bara borde bara här och nu. Frejen är ju opererad nu igen, i måndags. Gipsbyte är bokat...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Sminktråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp