Få tillbaka,eller betala? Deklarationen

Får tillbaka 8900kr och är riktigt missnöjd på att fk dragit så mycket skatt på den lilla föräldrapenning jag tog ut! De där pengarna hade jag uppskattat att haft då. Inte nu i sommar när jag jobbar.
 
Jag blir galen. Jag har flyttat till annan ort för arbete (tillsvidareanställning) och jag förstår inte om jag ska dra av kostnaden för hyran på nya arbetsorten eller den gamla bostaden. Allt verkar hänga på hur Skatteverket definierar familjebostad, Någon som vet?
 
Har nog aldrig varit så spännande att ligga in på deklarationen som iår. Har alltid haft hyfsad koll så det har aldrig varit någon överraskning. Förra året tappade jag dock kontrollen. Föräldraledig heltid i 5 månader. Arbete halvtid, i 5 månader och heltidssemester i 2 månader. För att krydda det plockade jag ut en tjänstebil i maj, jag hoppades helt enkelt att jag betalade nog mycket skatt, och ja några tusen för mycket blev det!
 
Jag blir galen. Jag har flyttat till annan ort för arbete (tillsvidareanställning) och jag förstår inte om jag ska dra av kostnaden för hyran på nya arbetsorten eller den gamla bostaden. Allt verkar hänga på hur Skatteverket definierar familjebostad, Någon som vet?

Du gör avdrag dubbel bosättning och det gäller för bostaden på arbetsorten. Om inte din familj flyttat med dig, då gör du avdrag för gamla bostaden.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Till veckan kommer deklarationen för många av oss. Man får reda på om får tillbaka på skatten eller om man behöver betala. Jag brukar få...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
22 629
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Scannade papper KU25 jag fick från Wolksvagen för mitt billån. Försöker lägga in den i deklarationen, men får felmeddelande "Kontrollera...
Svar
7
· Visningar
351
Juridik & Ekonomi Äntligen ställde vi av vår Plåtis över vintern och ska då slippa (hela?) fordonsskatten. Detta gjorde vi bara häromdagen, i december...
Svar
4
· Visningar
480
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 256
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp