@mandalaki Man får gå in i appen för messenger, där kan man välja om man ska synas som online eller inte. Passade på att fråga en vän nu om jag syns som online som en grön plupp och fick till svar att det gör jag inte.
Däremot så om jag chattar med någon i "osynligt läge" så syns det ju att jag varit aktiv för x minuter sedan.

Edit; jag har alltså chatten avstängd och markerat i messenger att jag inte vill visa när jag är online.

@mandalaki Man får gå in i appen för messenger, där kan man välja om man ska synas som online eller inte. Passade på att fråga en vän nu om jag syns som online som en grön plupp och fick till svar att det gör jag inte.
Däremot så om jag chattar med någon i "osynligt läge" så syns det ju att jag varit aktiv för x minuter sedan.

Edit; jag har alltså chatten avstängd och markerat i messenger att jag inte vill visa när jag är online.
Det är det jag inte hittar i appen, alltså var man välja om man ska synas.

Jag vet iofs inte om jag har grön plupp, men det där med x minuter sedan tror jag syns på mig. Jag vill inte synas alls.

Det är det jag inte hittar i appen, alltså var man välja om man ska synas.

Jag vet iofs inte om jag har grön plupp, men det där med x minuter sedan tror jag syns på mig. Jag vill inte synas alls.
Aha..
Gå in i appen, välj inställningar, välj sedan rubriken aktiv och dra det reglaget åt vänster så försvinner den gröna pluppen och därmed onlinestatusen, men det kommer ändå synas när du senast var aktiv. Det tror jag aldrig man kommer ifrån på annat sätt än att inte använda chatten alls.
Urbota korkat eftersom det ju helt tar bort idén med att bocka i att man inte vill synas kan jag tycka :meh:

Du hade redan skrivit :)

Ja, det är skitkorkat! Men: jag hittar inte inställningar. Där finns ett ställe där msn kan ställa in t ex aviseringar men det heter inte inställningar. Därför hittar jag inte aktiv heller. Ska se om det ser annorlunda ut om jag går in från fp på ipaden.

Samma problem som mandalaki, hittar inte inställningar. :confused:

Avskyr verkligen messengerappen, men det är ju tokkrångligt att läsa meddelanden utan den på mobilen.

Längst ner till höger finns min knapp för inställningar i appen på tfn, fast den heter ju ingenting. Bara streck på symbolen.

302xnb6.png

Klickar jag där ser det bara ut så här... Ingenstans att ställa in synlighet :(

Edit: oj vad stor bilden blev :o

Lånar tråden. :angel:
Om man skriver meddelande till nån man inte är vän med så hamnar den personen bland kontakter. Hur tar man bort de personerna?

• Gilla
Reactions: Rie
Tack! Där var den. Och jag hade den avaktiverad. Då hjälper det tydligen inte mot "aktiv för xx minuter sen".

Åh, jag har inte det alternativet vad jag kan se... Men om det inte hjälper ändå är det väl ingen mening att fortsätta klura över det.
Men en bra frågeställning, facebookinställningar är inte alltid de lättaste.

Åh, jag har inte det alternativet vad jag kan se... Men om det inte hjälper ändå är det väl ingen mening att fortsätta klura över det.
Men en bra frågeställning, facebookinställningar är inte alltid de lättaste.
Om du är i appen och tittar längst ner till höger bör du se "personer". Gå in där och titta sedan högst upp, där är sannolikt "alla" valt. Om du i stället väljer "aktiv" bör du komma till ditt namn med en knapp bredvid, som antingen är grön/på eller vit/av.

Liknande trådar

IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
986
Senast: Mirre
·
Tjatter ...som noterat att facebook nu sprider Trump och MAGA propaganda i en allt högre takt efter att Suckerberg böjde sig för mannan som vill... 2
Svar
33
· Visningar
1 281
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
996
Tjatter Rensar ni vänner på Facebook? Eller lägger ni dem i begränsad istället? Vilka rensar ni? Grannar? Hur tänker ni? 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 019
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?