Färdtjänsttur till Hovsta

Jag snikade till mig en matbit och en kopp födelsedagskaffe, en dag för tidigt i Hovsta.

Och vägen hem, var en intressant historia. Sju varv runt usö vid fyra entréer letande efter person i rullstol två av portarna ledsagade av Transam. Personen upphittad vid en femte entré. Nu måste chauffören tanka... Sen får vi se vem som lämnas först.... och det SKULLE ha varit jag...

Men...

Chauffören ville att jag skulle gå ut genom sidodörren på bussen, så han kunde lyfta ut min rullstol så jag kunde sätta mig, eftersom hade en rullstol till. För i piiiiiiiip. Jag har inte kunnat gå ut genom sidodörr på buss på 3år... Och nu med höft som kraschar vilken vecka som helst, ännu mindre. Så han fick släppa av andra rullstolen i närheten av sörbykyrkan, kan heta sörbyängkyrkan... först o sen köra hem mig och gå runt in på gården.
 
Senast ändrad:

Det är mammas första födelsedag utan pappa. Han dog ju förra våren... Så hon var lite ledsen i kväll... Jag får se om jag skippar att köpa en limpa den här veckan (jag ska se om jag har grejer att baka för, annars får jag väl koka pasta eller nåt till frukostkaffet) och åker ut till mamma i morgon med.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När kommunen hade hand om länstrafik och färdtjänst, kom tjänstemän hem fill personen som sökte färdtjänst och tittade hur det såg ut...
Svar
3
· Visningar
507
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
376
Senast: miumiu
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 898
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Idag var det Hovstadag, för att hälsa på pappsen och mammsen... :heart Okey... Chauffören satt i bilen utanför min port på framsidan...
Svar
0
· Visningar
570
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp