Färg på tyska pass??

HRG

Trådstartare
Jag har ett sto som har ett tysktpass (Hannoveraner) men är även reggad i Sverige. Hon har då grön "pärm" och vita papper inuti, vad betyder det emot de svenska passen då?
I år har hon fått ett föl där pappan är godkänd svensk hingst, vad får då fölet för pass?

Läste även om Raskoder? Löpnr? Vad är det och hur vet man vad stoet har? Vad fölet kommer få?

Förlåt om jag frågar dumt, men jag förstår inget alls av detta med pass :confused: Hoppas någon kan svara på detta :)
 
Sv: Färg på tyska pass??

Raskod är de två första siffrorna i registreringsnumret, halvblod har 04. De två nästa siffrorna är födelseår, och de fyra sista är löpnumret. Löpnumret talar om vilken färg på papprena hästen har. Börjar det på 0-5 har hästen gröna papper, 6 vita papper, 8 grå papper.

Börjar ditt stos löpnummer på 0-5 så får avkomman gröna papper, börjar den på 6 kan det bli gröna papper, börjar den på 8 blir det grå eller vita papper.
 
Sv: Färg på tyska pass??

Ett tyskt pass i den högsta stambokeni Hannoveraner Verband "Hauptstutbuch" har 6 rosa sidor i passet. Är alla papper vita är hon i en lägre stambok. De 3 olika stamböckerna har följande namn:

Hauptstutbuch (Symbol H)
Stutbuch (Symbol S)
Vorbuch (Symbol V)
 
Sv: Färg på tyska pass??

Hon har rosa sidor i där det står Zuchtbescheinigung Abstammungsnachweis.
Vart menar du isf allt de olika symbolerna syns? Hur kan man se om de tillhör

Hauptstutbuch (Symbol H)
Stutbuch (Symbol S)
Vorbuch (Symbol V) ?
 
Sv: Färg på tyska pass??

Svarade innan men verkade inte som det kom fram... så svarar igen

Har ju iof rosa papper i men det kanske inte är det då? Hur ser man de andra stamböckerna? Vart syns symbolerna?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 084
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: warg
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 878
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 432
Senast: Maja_Kandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp