Färga utväxten...

lizan

Trådstartare
Moderator
Ett tag vet jag att det fanns toning/färg (vet inte vilket) som var till för att färga utväxten bara, men har inte sett det länge bland hårfärg i affärerna.

Jag har skitlångt och skittjockt hår, att färga mer än bara utväxten är bara jobbigt. Nångång kan det kännas bra att färga allt för att fräscha upp färgen lite, men utväxten skulle behövas oftare. Det hela brukar sluta med att jag bara färgar när allt behöver fräschas till, vilket inte blir lika bra nu då jag färgat en mörkare färg. Jag skulle kunna färga bara utväxten med en vanlig färgförpackning men det blir slöseri om jag ska använda samma färg jag har nu, går bara att blanda ihop allt...

Hur gör ni?
Finns det något märke som har färg för bara utväxten?
 
Sv: Färga utväxten...

Det skulle jag också vilja veta! Själv tonar jag håret för att utväxten inte ska bli så stark, har fått för mig att det blir en mjukare övergång mellan naturliga färgen och det färgade med toning än när man har permanent färg (då blir det så raka linjer i utväxten...)
 
Sv: Färga utväxten...

Jag blandar bara hälften av väskorna i en plastburk och sparar då den andra hälften till nästa gång :) och nej det har inte exploderat ;)
 
Sv: Färga utväxten...

Som jag skrev så går inte färgen jag har att blanda annat än allt på en gång... Kan visserligen byta färg förståss.. Men tycker det är svårt att få till rätt mängder. :p
 
Sv: Färga utväxten...

Jag har också mycket och tjockt hår och för mig går det åt en hel förpackning om jag ska färga utväxten. Skulle jag färga hela håret skulle jag få köpa två :p
 
Sv: Färga utväxten...

Jag behöver visserligen 3 förpackningar för hela håret, men bara utväxten tar inte en hel förpackning... :p
 
Sv: Färga utväxten...

Jag köper min vanliga färg o lägger i bara utväåxten, när det är 10 minuter kvar brukar jag blöta lite och kamma ut i längderna med lite balsam, glansvask så brukar övergången bli jämn och fin :)
 
Sv: Färga utväxten...

Igora har normalstora förpackningar men de är uppdelade på två satser så man kan välja om man ska färga mycket eller lite :) Köps hos frisör, kostar ungefär samma som intensivtoningarna på kicks.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur hanterar ni som är väldigt mörkhåriga era gråa strån? Jag vet att det finns en hel del som bara ”låter det ske” men jag är inte där...
2
Svar
25
· Visningar
2 005
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 940
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 173
L
  • Artikel
Dagbok Som kanske många vet så har jag gjort slut med min pojkvän 💔 Eller ja min föredetta pojkvän. Men jag kommer kalla han för T nu. Och...
Svar
12
· Visningar
1 214
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp